حمید زینالی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام در راستای پیشبرد سیاست های سازمان دامپزشکی و با هدف بالا بردن سطح ایمنی طیور در زمان مواجهه با ویروس، پیشگیری و کنترل بیماری و کاهش تلفات انجام شد.
وی اظهار داشت: این طرح برای گروه های طیورهدف شامل مزارع مرغ مادر، مرغ تخمگذار صنعتی و پولت تخمگذار انجام شده است.
مدیر کل دامپزشکی قزوین تصریح کرد: در مرحله اول اجرای این طرح 10 واحد صنعتی طیور شامل 9 مزرعه پرورش پولت تخم گذار و یک مزرعه پرورش پولت مادر تخم گذار در استان تحت پوشش قرار گرفتند.
زینالی اضافه کرد: برای اجرای این طرح 2 میلیون و 800 هزار دز واکسن در سه نوبت مورد استفاده قرار گرفت.
مدیرکل دامپزشکی قزوین اظهار داشت: با نزدیک شدن به فصل سرما شیوع بیماری های مربوط به این دوره به ویژه آنفلوآنزا دور از ذهن نخواهد بود و باید دامداران با روش های پیشگیرانه و رعایت نکات ایمنی دام های خود را از این امراض مصون نگه دارند.
این مسئول گفت: غفلت از پیشگیری و توصیه های پزشکی شیوع بیماری آنفلوانزای پرندگان را افزایش می دهد.
وی پیشگیری را بهترین راه مقابله با ویروس آنفلوانزا دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه این ویروس به طور مداوم تغییر شکل می دهد، یکی از روش های پیشگیری از ابتلا به این ویروس واکسیناسیون به موقع است.
وی ادامه داد: با توجه به وضعیت تراکم واحدهای مرغ مادر و تخم گذار در کشور، استان قزوین در گروه 9 استان حساس کشور به لحاظ وقوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان قرار دارد.
به گفته وی این موضوع اهمیت انجام واکسیناسیون را برای حفظ جمعیت و صنعت طیور کشور، محافظت از بهداشت عمومی از طریق کاهش سرعت گردش و شیوع بیماری و فراهم کردن امنیت و ایمنی مواد غذایی کشور دوچندان می کند.
استان قزوین دارای 149 دامپزشک، 19کارشناس وشش کارشناس ارشد و 103 کاردان دامپزشکی است.
7390*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.