به گزارش ایرنا، سیده حمیده زرآبادی در هشتمین جشنواره صنعت چاپ قزوین، افزود: شورای سیاستگذاری صنعت چاپ که در سال 90 تشکیل و بعدها نیز محل شد، امروز لازم است برای پیگیری مسایل این صنعت دوباره ساز و کاری برای پیگیری مستمر مسایل این حوزه ایجاد شود.
وی با بیان اینکه در صنعت چاپ مجوزها بر عهده وزارت ارشاد بوده و همین عامل باعث می شود حرکت پویا و سریع آن دچار کندی شود، تاکید کرد: این مساله در خصوص مجوزها باید مورد بازنگری قرار گیرد تا این صنعت شتاب بیشتری به خود بگیرد.
زرآبادی در ادامه با اشاره به اینکه صنعت چاپ می تواند تا 2 برابر صنعت توریسم درآمدزایی کند اما تاکنون بهره برداری مناسبی از آن به عمل نیامده، اضافه کرد: بسیاری از صنعتگران در بخش خصوصی باید با حوزه دولتی رقابت کنند و به همین خاطر رغبت بخش خصوصی نسبت به صنعت چاپ پایین آمده و به این ترتیب رونق لازم هم اتفاق نخواهد افتاد.
به گفته وی، در حوزه تجهیزات و ماشین آلات صنعت چاپ هم امسال شاهد شیب تندی در بخش وام ها و تامین مواد اولیه هستیم.
این نماینده مجلس یادآور شد:متاسفانه در شرایط فعلی اقتصادی، سرمایه در گردش چاپخانه داران کاهش یافته و باید با برنامه ریزی درست زمینه اعطای تسهیلات ویژه، زمینه افزایش سرمایه آنها فراهم شود.
نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: با وجود سابقه و جایگاه دیرینه چاپ، در حال حاضر این صنعت همچون سایر صنایع با چالش های متعددی روبرو بوده که باید با تلاش دولت و مجلس بر آنها فائق آییم.
بهمن طاهرخانی ادامه داد: چاپ صنعتی چند وجه دارد که هم با خلاقیت و زیبایی و هم با تفکر انسانی سر و کار داشته و شاغلان این حوزه فعالیتی انسان ساز انجام می دهند.
طاهرخانی با بیان اینکه چاپ، صنعتی آگاهی بخش و نجات دهنده از جهل است، خاطرنشان کرد: باید اذعان داشت که این صنعت قرن های متوالی در جهان متداول بوده و در خدمت بشریت نیز قرار داشته است.
این نماینده مجلس تصریح کرد: هرگونه خلل در روند کار چاپخانه داران به سایر بخش های فرهنگی نیز ضربه می زند و از این رو باید پشتیبانی لازم را از آن به عمل آورد.
در پایان این مراسم از جمعی از فعالان صنعت چاپ در قزوین تجلیل و قدردانی شد.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.