اکبر اسکندری نژاد روز یکشنبه در حاشیه نشست داوری آثار پنجمین دوسالانه خوشنویسی ایران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از آنجا که ایران یکی از مهدها و خواستگاه های خوشنویسی ایرانی و اسلامی به حساب می آید و این چون این هنر یک هنر عرفانی نیز محسوب می شود، سال به سال اثر های ارسالی با تعالی بیشتری روبرو هستند.
وی اظهار داشت: هنرمندان نیز با کسب تجربه بیشتر دست به تهیه آثار می زنند که نتیجه آن خلق یک اثر فاخر و ناب است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: دوسالانه خوشنویسی ایران در قزوین هم آثار فاخر در این هنر را به نمایش می گذارد و هم رخدادی برای رقابت بین خوشنویسان مطرح و برجسته است و از این ها مهم تر یک اتفاق خوب برای حفظ و رونق هنر خطاطی به شمار می رود.
اسکندری نژاد گفت: همه تمهیدات لازم اندیشیده شده تا داوری آثار این رویداد مهم هنری در کمال صحت و سلامت انجام شود.
وی اظهار داشت: آثار مربوط به این رخداد هنری از اردیبهشت ماه امسال از نقاط مختلف کشور به دبیرخانه این انجمن ارسال شده است و در چند مرحله داوری توسط اساتید برجسته در حال انجام می باشد و در نهایت 40 اثر به مرحله نهایی راه پیدا خواهند کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: آیین اختتامیه و برپایی نمایشگاه و معرفی آثار برتر مربوط به این رویداد هنری 22 شهریور ماه امسالل با حضور هنرمندان و مسئولان استانی و کشوری برگزار خواهد شد.
تاکنون چهار دوره دوسالانه خوشنویسی که از رویدادهای مهم فرهنگی و هنری کشور به شمار می رود به میزبانی قزوین برگزار شده است.
در این رویداد فرهنگی و هنری هنرمندانی از سراسر کشور آثار خود در بخش های نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث و نسخ را به معرض نمایش و داوری می گذارند.
3013*6104
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.