رییس شورای روستای دینه کوه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه با توجه به اخطارهای داده شده از سوی شورا به شرکت توسعه و زیرساخت به عنوان مجری احداث بزرگراه قزوین - تنکابن مبنی بر احتمال خطر ریزش سنگ و رانش زمین، هیچ توجهی به این موضوع نشد تا اینکه از سه روز پیش ما شاهد وقوع رانش در این منطقه هستیم.
اصغر پیکانی ادامه داد: عمق 20 تا 30 متری رانش علاوه بر خسارت وارده به برخی منازل روستاییان، باعث شده تا آنان شب ها به علت ترس از احتمال تخریب بیرون از منازل خود بخوابند.
پیکانی یادآور شد: با توجه به اینکه محل احداث بزرگراه قزوین - تنکابن از بالا تا پایین روستا امتداد دارد، رانش به وقوع پیوسته در فاصله 100 متری منازل روستایی ایجاد شده و در عین حال نیز خطر ریزش سنگ واحدهای مسکونی را تهدید می کند.
به گفته رییس شورای دینه کوه، خطر ریزش سنگ و رانش ها به خاطر حفاری ها و کوه بری عملیات راهسازی بزرگراه قزوین - تنکابن بوده است.
این عضو شورای روستا اظهار داشت: در حال حاضر روستاییان به خاطر وقوع این رانش از 2 روز پیش جلوی کار پیمانکاران این بزرگراه را گرفته اند تا این مساله از سوی مسئولان تعیین و تکلیف شود.

**رانش زمین روستاییان دینه کوه را تهدید نمی کند
مدیرکل راه و شهرسازی قزوین نیز در این رابطه گفت: هم اکنون و به اتفاق مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در منطقه حضور داریم و به نظر می رسد اتفاق های پیش آمده خطری را متوجه روستاییان نمی کند.
مسعود حق لطفی اضافه کرد: رانش ایجاد شده طبیعت خود منطقه الموت است و رابطه چندانی نیز با عملیات احداث جاده قزوین - تنکابن ندارد.
این مسئول ادامه داد: محل استقرار روستای دینه کوه برروی سنگ های محکم قرار داده شده و رانش به وجود آمده حاصل حرکت خاک های سطحی برروی سنگ ها بوده است.
روستای دینه کو با 95 خانوار و 257 جمعیت در بخش رودبار الموت شرقی واقع شده است.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.