به گزارش ایرنا، فرماندار شهرستان تیران و کرون در مراسم آغاز عملیات آزاد سازی و تعریض جاده تیران به سامان گفت: این جاده یکی از مسیرهای پر تردد و از پرحادثه استان اصفهان است که حجم بالا و عرض کم این جاده منجر به بروز حوادث ترافیکی زیادی شده است.
علی رحمانی افزود: 2 کیلومتر از این جاده در محدوده شهرستان تیران و کرون تاکنون تعریض نشده است که در این راستا به همکاری مالکان زمین و باغ های اطراف این جاده نیاز بود.
وی افزود: خوشبختانه با همکاری مالکان زمین و باغ های اطراف جاده تیران به سامان در شهرستان تیران و کرون، زمینه تعریض این جاده فراهم و عملیات اجرایی آن از امروز آغاز شد.
فرماندار تیران و کرون اضافه کرد: برای تعریض این جاده 2 هکتار از زمین های اطراف این جاده آزاد سازی و به مالکان نیز زمین های معوض داده می شود.
وی ادامه داد: پس از آزاد سازی، پروژه تعریض این جاده توسط راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان انجام خواهد شد و بر اساس پیش بینی ها این طرح در سال آینده به بهره برداری می رسد.
فرماندار شهرستان تیران و کرون با اشاره به اینکه به دلیل موقعیت جغرافیایی این شهرستان، تردد وسایل نقلیه در جاده های تیران و کرون بالا است گفت: نگهداری و توسعه زیرساخت های راه و جاده های این منطقه نیازمند اعتبارات ملی است.
بخشی از جاده تیران به سامان در محدوده شهرستان تیران و کرون بطول حدود 20 کیلومتر به دلیل عرض کم جاده به یک نقطه حادثه خیز تبدیل شده بود که تعریض آن در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار گرفت.
طی سه سال گذشته 18 کیلومتر از این جاده تعریض شد اما مسیر 2 کیلومتری میدان ولایت تیران تا سه راهی رضوانشهر به دلیل قرار گرفتن در باغ های مجاور و زمین های خصوصی تعریض نشده است.
جاده تیران - سامان به عنوان مسیر اتصال اصفهان به مناطق گردشگری منطقه بالا دست زاینده رود در چهار محال و بختیاری در روزهای تعطیل شاهد تردد زیاد خودروها و سوانح رانندگی در طول سال است.
براساس اعلام مسئولان راه و شهرسازی تیران و کرون برای تعریض این جاده 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
شهرستان تیران وکرون دارای 150 کیلومتر بزرگراه، 53 کیلومتر راه اصلی و 153کیلومتر راه روستایی است.
شهرستان تیران وکرون با 71 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
ت. 7131 / 2093 ** خبرنگار: اکبر مهدی زاده ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.