به گزارش ایرنا، محمدحسین نصرتی روز یکشنبه در جلسه ستاد بحران این شهرستان تاکید کرد: با توجه به زلزله های پی در پی چند روز گذشته در بخش هایی از شهرستان و موقعیت زلزله خیز این خطه، مردم و ادارات باید آمادگی لازم برای مقابله حوادث طبیعی از جمله زلزله را داشته باشند.
وی تاکید کرد: شهرداری ها با همکاری سازمان هایی از جمله راه و شهرسازی موضوع بافت فرسوده و مقاوم سازی را پیگیری و عملیاتی کنند.
وی بیان کرد: با توجه به وجود 105 روستا و پراکندگی جمعیت در سطح شهرستان، کلیه بخشداری ها و دهیاری ها، باید آمادگی لازم برای بروز حوادث طبیعی و غیرمترقبه را داشته باشند.
فرماندار سمیرم خاطر نشان کرد: در چند روز گذشته بیش از سه زلزله نقاط مختلف شهرستان را لرزانده است هر چند خسارتی وارد نکرده ولی هشداری است برای مسئولان که خود را تجهیز و آماده کنند.
فرماندار سمیرم تاکید کرد: هر اداره برنامه مربوط به اداره خود را برای مقابله با حوادث طبیعی تنظیم کرده و میزان آمادگی خود را به ستاد بحران فرمانداری اعلام کند.
نصرتی اظهار کرد: مکان ها و محل های مناسب در سطح شهر و روستاها مشخص شود، تا در زمان بروز حادثه احتمالی بتوان در این مکان ها اردوگاه برپا کرد و به مردم خدمات رساند.
یکی از اعضای سابق شورای شهر سمیرم پیش از این گفته بود: بیش از 40 تا 45 درصد بافت مسکونی شهر سمیرم فرسوده و بیشتر از 80 درصد فضاهای مسکونی، تجاری و حتی اداری موجود در برابر زمین لرزه آسیب پذیراست.
منطقه سمیرم از فرروردین سال گذشته تا همین چند روز گذشته در سال 96 شاهد بروز چند زلزله خفیف در برخی مناطق و روستاهای خود بوده است.
سمیرم منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و در 160 کیلومتری جنوب اصفهان و 164 کیلومتری شمال یاسوج واقع شده است.
بخش بزرگی از بافت فرسوده و روستاهای این شهرستان دارای بناهای غیر مقاوم و آسیب پذیر برابر زلزله است.
ت/7147 / 6022 خبرنگار: محمود افشاری- انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.