به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین حمید زینالی روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: یکی از رسالتهای سازمان دامپزشکی توجه به بهداشت خوراک دام برای تحقق سیاست امنیت بهداشتی از مزرعه تا سفره است که در همین راستا یک کارخانه تولید خوراک دام غیر مجاز با دستور مقام قضایی در شهرستان قزوین مهر و موم شد.
وی افزود: این واحد تولیدی حریم لازم از بافت روستا و مراکز پرورش دام را رعایت نکرده و بدون اخذ پروانه بهداشتی از اداره دامپزشکی استان فعالیت می کرد.
زینالی ادامه داد: هرگونه فعالیت برای تهیه و توزیع خوراک دام، طیور و آبزیان منوط به اخذ پروانه بهداشتی از اداره کل دامپزشکی استان است و بر این اساس باید صاحبان و متصدیان واحدهای تولیدی به اخذ پروانه و معرفی مسئول فنی بهداشتی اقدام کنند.
این مسئول یادآور شد: در صورتی که فعالیت یک واحد تولیدی به عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی حسب ماده 688 قانون مجازات اسلامی محرز شود، مجازات های سنگینی برای متصدی واحدهای متخلف درنظر گرفته خواهد شد.
زینالی خاطرنشان کرد: واحدهای فعال و دارای مجوز نیز به طور ادواری مورد بازرسی و نمونه برداری های لازم قرار می گیرند و از این طریق بر عملکرد آنها نظارت می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری کلاس آموزشی بیماری های مشترک بین انسان و دام در آبیک افزود: با توجه به اهمیت آشنایی دامداران با مباحث مرتبط به کنترل و پیشگیری بیماری‌های دامی و بیماری های مشترک بین انسان و دام، کلاس آموزشی و ترویجی در روستای بهجت آباد شهرستان آبیک با همکاری جهاد کشاورزی برگزار شد.
وی خاطرنشان کرد: ارتقای سطح دانش و آگاهی افراد مرتبط با دام و فرآورده های خام دامی می تواند در بهبود وضعیت بهداشت در خانواده ها و پیشگیری از بیماریهای مشترک نظیر تب مالت تاثیر بسزایی داشته باشد.
6101* 7390
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.