پیمان پیرمرادی روز چهارشنبه در نشست خبری هفته دولت که در سالن اجتماعات مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، افزود: پروژه خط آهن قزوین - رشت با 150 هزار میلیارد ریال اعتبار و به طول 164 کیلومتر، 70 کیلومتر آن در حوزه استان قزوین قرار دارد.
وی ادامه داد: پروژه 2 خطه شدن راه آهن قزوین - تهران نیز با 13 هزار میلیارد ریال اعتبار و 68 درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل محدودیت های اعتباری با کندی روبرو بوده اما سال آینده شاهد پایان عملیات اجرایی آن خواهیم بود.
این مسئول به ادامه عملیات اجرایی 2 خطه شدن خط آهن قزوین - زنجان هم اشاره کرد و یادآور شد: این طرح به طول 171 کیلومتر و 6 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار با مشکلاتی در حوزه تاکستان روبرو است که تا حدودی موانع موجود مرتفع شده اما پایان این طرح نیز به اواخر سال آینده موکول شده است.
پیرمرادی در خصوص کیفیت پروژه های در دست اجرای استان قزوین، گفت: با انجام نظارت های مستمر برخی از آنها مانند تعریض جاده ساوه که در سطح ملی نیز بوده اند به علت وجود برخی ضعف ها از سوی این دفتر متوقف و حتی سطح تضمین کیفی اجرای آسفالت در این استان از یک به پنج سال افزایش داده ایم.
وی ادامه داد: در حوزه سدسازی نیز باید گفت که سد نهب با 84 درصد پیشرفت فیزیکی در صورت تامین منابع مالی سال آینده شاهد آبگیری آن خواهیم بود و سد بالاخانلو نیز با 34 درصد پیشرفت فیزیکی و پایان عملیات سیستم انحراف آب آن، تا 2 سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.
این مسئول اضافه کرد: با توجه به نظارت بر حسن انجام کار در پروژه های عمران شهری که ملی و استانی هم هستند با این دفتر بوده از این رو دفاتر فنی را در فرمانداری شهرستان های استان نیز راه اندازی شده اند.
پیرمرادی، پیگیری پروژه های مربوط به حمل و نقل و ترافیک را از دیگر وظایف دفتر فنی برشمرد و افزود: این دفتر تمام تلاش خود را در حسن انجام عملیات اجرایی طرح ها، کیفیت بخشی و پیگیری ستادی پروژه های ملی را در دستور کار جدی خود قرار داده است.

**43 هزار واحد روستایی در قزوین مقاوم سازی شده است.
سرپرست مدیریت بحران استانداری قزوین نیز در این جلسه اظهار داشت: در حال حاضر از 93 هزار واحد مسکونی روستایی، 43 هزار و 447 واحد در استان مقاوم سازی شده است.
قدرت الله مهدیخانی اضافه کرد: در حوزه بیمه اماکن روستایی باید گفت تمامی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد استان به تعداد 21 هزار و 820 واحد بیمه هستند.
وی با اشاره به وجود چهار هزار حلقه چاه آب غیرمجاز در استان، تصریح کرد: یک هزار و 700 حلقه چاه آب غیرمجاز با همکاری دستگاه های قضایی و انتظامی مسدود و مابقی آنها نیز در دست اقدام قرار دارد.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.