علی خدایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طول خط ریلی راه آهن زنجان - قزوین 171 کیلومتر در چهار قطعه در دست اجرا قرار دارد که از این چهار قطعه، قطعه اول در حوزه استان قزوین و قطعه های 2، 3 و 4 نیز در استان زنجان واقع شده است.
وی تاکید کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده اجرای کامل این پروژه نیازمند پنج هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار است که با تخصیص منابع مالی روند فعالیت در ساخت و اجرای آن تسریع می شود.
مدیرکل راه آهن منطقه شمالغرب کشور با بیان اینکه بخش های اصلی پروژه 2 خط کردن راه آهن زنجان – قزوین عملیات زیر سازی، خاک ریزی و روسازی است، گفت: در حال حاضر زیرسازی در برخی از قطعه های پروژه به پایان رسیده و روسازی نیز در دست انجام قرار دارد.
خدایی، هدف از اجرای این پروژه را افزایش سرعت سیر، حرکت قطارها، کاهش زمان سفر، ظرفیت سیر و حرکت قطارها، افزایش بازدهی حمل و نقل ریلی در منطقه و سرعت قطارها به 200 کیلومتر در ساعت، افزایش بار محوری از 20 تن فعلی به 30 تن بیان کرد.
وی یادآورشد: بر اساس پیش بینی های انجام شده، پروژه 2 خطه کردن راه آهن زنجان - قزوین تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.
به گزارش ایرنا، پروژه 2 خطه کردن راه آهن زنجان – قزوین از مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان زنجان است که کلنگ این پروژه 18 بهمن سال گذشته بر زمین زده شد.
راه آهن منطقه شمالغرب کشور مسافران مسیرهای قزوین، تاکستان، ابهر، خرمدره، زنجان، میانه، هشترود، خداجو، مراغه، ملکان، بناب، میاندوآب و مهاباد را پوشش می دهد.
با بهره برداری از مسیر ریلی قزوین - رشت این مسیر نیز به خطوط ریلی اصلی راه آهن منطقه شمالغرب کشور اضافه خواهد شد.
راه آهن منطقه شمالغرب کشور از تقسیمات کشوری جغرافیایی تبعیت نمی کند و راه آهن این منطقه در حوزه کاری و شبکه ریلی با حداقل 6 استان در ارتباط است.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشاردهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.