یکی از مراجع تقلید شیعیان حفظ نظام را از اوجب واجبات عنوان کرد.
آیت‌الله العظمی حسین وحید خراسانی در دیدار حجت الاسلام شهاب مردای و مسئول بخش اخلاق و عرفان سایت تبیان با وی با تأکید بر اهمیت اقامه عزا در روز شهادت و حرکت دسته‌های عزاداری بر توجه به اقامه عزا برای حضرت زهرا(س) به صورت دسته‌های عزاداری در روز شهادت ایشان توصیه کرد.
وی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره آغاز و پایان ایام فاطمیه بیان داشت: ایام فاطمیه از روز 13 جمادی الاول شروع می‌شود و تا 3 جمادی الثانی که اوج سوگواری است و توجه به این روز، سیره بزرگان و فقهایی همچون میرزای نایینی و مرحوم آخوند خراسانی بوده است.
استاد حوزه علمیه قم در ادامه نکته ظریفی در تفسیر "بضعه منی" ارائه کرد و گفت: پاره تن از اغلاط است و بضعه در این جا یعنی پاره ای از وجود عقل کل و کل عقل. یعنی پاره ای از علم او، پاره ای از نور و مقام او، پاره ای از عصمت و قدسیّت او و بالاخره پاره ای از عقل کل و کلّ عقل.
وی همچنین افزود: در روز قیامت که یوم الحسره و روز افسوس و پشیمانی است، همه آنها که مسیری جز مسیر اهل بیت(ع) را برگزیدند، انگشت ندامت خواهند گزید و آرزو می‌کنند که ای کاش از مدت عمر خود برای خدمت به آستان ائمه طاهرین به خصوص مادر مظلومه شان بهره می‌بردند.
آیت الله وحید خراسانی در ادامه تأکید کرد: حفظ نظام از اوجب واجبات است نه برای امروز که ما هستیم، برای همیشه تا روزی که این پرچم به دست امام زمان (ارواحنافداه) برسد و ما همه در قبال اهل بیت(ع) مسئولیم.
وی در ادامه با توجه به نقش هویتی مناسبت‌ها، کنار محرم و صفر، بر اقامه عزا در سه روز شهادت حضرت صدیقه(س)، شهادت حضرت امیر و شهادت حضرت صادق(ع) تأکید کرد.
این مرجع تقلید شیعیان در ادامه 2 توصیه برای عموم مردم بیان کرد و گفت: اول، تلاوت روزانه سوره یاسین و هدیه کردن ثواب آن به حضرت فاطمه زهرا(س) و دوم، آغاز ختم قرآن به صورت روزانه به هر میزان که میسر است و هدیه کردن آن به امام عصر(ع). که بر اساس حدیث صحیح و معتبری بشارت داده شده که کسی که چنین هدیه ای به امام زمان(ع) می‌دهد (و هو معه) یعنی به مقام معیت با آن بزرگوار می‌رسد.
در پایان آیت‌الله وحید از همگان خواست تا با بزرگداشت این ایام حزن و ماتم، زمینه جلب عنایات حضرت بقیة الله به کشور را فراهم آورند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.