آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در پاسخ به نامه امام جمعه شهرستان اندیکا، آورده‌ است: با ابراز همدردی با مردم عزیز اندیکا به اطلاع می‌رساند: سزاوار است مؤمنین از تبرّعات شخصی و خیرات مطلقه و زکات به زلزله‌زدگان کمک نمایند و در صورت عدم کفاف، مجاز هستند از نصف سهم مبارک امام علیه السلام به این عزیزان پرداخت نمایند.

به گزارش جماران؛ آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی با صرف نصف سهم مبارک امام(ع) برای کمک به زلزله‌زدگان شهرستان اندیکا موافقت کرد.

این مرجع تقلید در پاسخ به نامه امام جمعه شهرستان اندیکا، آورده‌است: با ابراز همدردی با مردم عزیز اندیکا به اطلاع می‌رساند: سزاوار است مؤمنین از تبرّعات شخصی و خیرات مطلقه و زکات به زلزله‌زدگان کمک نمایند و در صورت عدم کفاف، مجاز هستند از نصف سهم مبارک امام علیه السلام به این عزیزان پرداخت نمایند؛ خداوند متعال به همه کسانی که در این امر خیر مساعدت می‌کنند، اجر و پاداش فراوان عنایت فرماید.

از ۱۲ تا ۱۷ مهرماه، پنج زلزله بزرگ، که بزرگترین آن ۵.۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) در مرز استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری حوالی چلگرد و منطقه اندیکا را لرزاند. به گفته استاندار خوزستان این زمین لرزه‌ها بیش از پنج هزار میلیارد ریال به اندیکا خسارت وارد کرد. ۱۳۰ روستای شهرستان اندیکا بر اثر این زمین لرزه‌ها دچار خسارت شدند. 

شهرستان اندیکا در شمال شرق خوزستان با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش و با جمعیت حدود ۸۰ هزار تن است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1530399
  • منبع: مرکز خبر حوزه
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.