شماره 101 فصلنامه «حضور» به سردبیری دکتر حمید انصاری با مطالب متنوعی از جمله گفت و گو، مقاله و گزارش به چاپ رسید.

به گزارش جماران، شماره 101 فصلنامه «حضور» زیر نظر هیأت تحریریه ای ویژه که شامل حمید انصاری، سید علی محمد بشارتی، محمد علی خسروی، علی کمساری، فیروز دولت آبادی، منوچهر اکبری، محمد مقدم، نجفقلی حبیبی، سهراب هادی و ابوالفضل مروی می باشد، در بخش های مقالات، گفتگو، ادب و هنر، نامه، گزارش و اخبار  منتشر شد.

این شماره از فصلنامه «حضور» با مقاله ای از اکبر سعیدی نژاد و مریم صباحی « تزکیه نفس در اندیشه امام خمینی (س)» آغاز می شود.

چهار مقاله دیگر در بخش مقالات این نشریه آمده که عبارتند از: «خواست جمعی و اراده مردمی در ایجاد نظام جمهوری اسلامی» لیلا حیدری، «مبانی فکری و رویه های عملی اصل نه شرقی نه غربی در سیاست خارجی دهه اول جمهوری اسلامی ایران بر اساس نظریه سازه انگاری» علی داستانی بیرکی، «شیوه های مختلف رویارویی حکومت پهلوی با امام خمینی» توران منصوری و الهام رجایی و «تقیه مداراتی از نگاه امام خمینی» محمد محسن حیدری است.

در بخش گفتگوهای این فصلنامه، سه گفت و گو از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با موضوع جایگاه مردم به چاپ رسیده است. به طور مثال گفت و گویی با فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با عنوان «نماینده واقعی مردم» در این شماره از فصلنامه حضور منتشر شده است.

در بخش ادب و هنر این مجموعه نیز مقاله ای با عنوان «جلوه های توشیح در اشعار امام خمینی» و سپس سروده هایی از جواد محقق همدانی، پگاه دهقان آزاد، رضا اسماعیلی، عزیزالله زیادی و چند شاعر دیگر چاپ شده است.

در بخش انتهایی این فصلنامه هم گلزارنامه ها، عکس های منتشر نشده، یادداشت حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد حجتی کرمانی با عنوان «سرمایه جاودان» و مطالب متنوع دیگر به چاپ رسیده است.

فصلنامه «حضور» هر فصل توسط مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س)، با سردبیری دکتر حمید انصاری منتشر می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.