یکی از نزدیکان حضرت امام در خاطره‌ای نقل می‌کند:

گاهی با امام قدم می‌زدم. ایشان در شبانه‌روز سه نوبت قدم می‌زدند و این اوقات، بهترین فرصتی بود که می‌شد ایشان را دید. هر بار می‌دیدم که چطور لطیف و عمیق به اطراف‌شان نگاه می‌کنند. یادم می‌آید که یک روز در مقابل ساقه‌ای { درخت گلی}ایستادند و رو به من گفتند: فکر می‌کنی که این غنچه گل چند روزش باشد؟ من اصلاً توجه نکرده بودم. گفتم که نمی‌دانم. ایشان گفتند: من دقیقاً می‌دانم.

خوب یادم نیست اما به گمانم گفتند که دو روز و نیم است که آن غنچه باز شده است. گفتم: «شما مگر هر روز این غنچه را می‌بینید؟» گفتند: هر روز نگاهش می‌کنم. هر روز که از اینجا رد می‌شوم، می‌بینم چقدر تغییر کرده.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی و خبری جماران‌، شماره 547 هفته نامه دوست کودک منتشر شد و آنچه در بالا آمد بخشی از خاطره‌ای است که در بخش یاد دوست این شماره با عنوان «یک خاطره، هزار پند» از یکی از نزدیکان امام نقل شده که به دقت نظر، ظرافت و روحیه لطیف امام اشاره دارد.

در این شماره در آغاز بیژن شهرامی به معرفی خودروهای هاچ بک و دو در، خودروهای لوکس، خودروهای فراری، مربوط به دهه‌ی 60 تا 80 میلادی به همراه عکس‌های جذاب از آن‌ها پرداخته است و در باره‌ی ویژگی‌های خاص هریک برای مخاطبان دوست کودکان توضیح داده است.

مصاحبه‌ی این هفته‌ی امیر محمد لاجورد، با عنوان «ما و طعم های زندگی‌» درباره علوم تغذیه با زهرا اخوان عطار، کارشناس تغذیه و کارشناس ارشد علوم بهداشتی در تغذیه است که محور اصلی این گفت وگو، چگونگی استفاده از مواد غذایی است. این متن قسمت سوم مصاحبه‌ای است که بخش اول و دوم آن در شماره‌‌های گذشته منتشر شده است.

در این شماره دوست کودک کتابی از انتشارات افق معرفی شده به نام «ملیکا و گربه‌اش» که نویسنده این مجموعه، سید نوید سیدعلی اکبر است . این کتاب را واحد کودک مؤسسه نشر افق چاپ کرده است که دوست کودک به طور مفصل تر به معرفی آن می‌پردازد.

"موش باهوش و مار بدجنس" نیز عنوان قصه‌ای است از جامع الحکایات که محمدعلی دهقانی آن را به زبان کودکان بازنویسی کرده است و در این شماره منتشر شده است.

روی جلد هر شماره از دوست کودکان به یک بازی اختصاص می‌یابد که علاوه بر تزئین مجله، حاوی نکته‌های فرهنگی و آموزشی است و « نادیا علاء» طراحی آنها را برعهده دارد. بازی روی جلد این شماره از دوست کودک «بازی کندوی عسل» نام دارد و مخاطب کودک باید خرس پشت جلد را به نوعی هدایت کند تا سر راهش همه‌ی ظرف‌های خالی عسل را بردارد و به کندو برسد.

در بخش شعر‌ این شماره اثری از محمد تولایی با عنوان «فکرهای بادبادکی» و شعری دیگر از جعفر ابراهیمی (شاهد) با عنوان «آسمان را بنویس‌» چاپ شده است‌.

شایان ذکر است در بخش ورزشی این شماره، مطلبی جالب با عنوان "آینده‌ی ورزش جهان در سایه‌ی فناوری" آمده است که در آن به مصادیق فناوری در ورزش امروز اشاره شده است.

هر شماره از هفته‌نامه دوست کودک قسمت زیرین صفحات خود را به مطالب علمی و دانستنی‌های عمومی اختصاص می‌دهد. دوست کودکان دارای بخش‌های داستان، شعر، نقاشی، داستان تصویری، بازی، جدول و سرگرمی است و در 44 صفحه به چاپ می‌رسد.

«افشین اعلاء» و «سیامک سرمدی» سردبیران این مجله و «احمد قائمی مهدوی» نیز مدیر هنری دوست کودکان هستند. «حامد کمالی» تصویرگری این هفته‌نامه را برعهده دارد و نادیا علاء نیز مدیریت داخلی مجله دوست کودکان را عهده دار است.

مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) صاحب امتیازی دوست کودکان که با هدف ایجاد رابطه معنوی میان کودکان و حضرت امام(س) و معرفی چهره‌ای جذاب و صمیمی از ایشان به کودکان منتشر می‌شود، را بر عهده دارد. هم اکنون بیش از ده سال از انتشار این مجله می‌گذرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.