پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

تجدید بیعت مدیران و کارکنان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حضرت امام(س)

حجت الاسلام و المسلمین دارابی: امام در برابر همه جریانات باطل روزگار خود ایستاد

مقام امامت بالاتر از نبوت است بسیاری از انبیا نبی بودند اما به مقام امامت نرسیدند. ابراهیم نبی، زمانی که از آزمون الهی سربلند بیرون آمد به مقام امامت دست یافت . یکی از امتحان های بزرگ ابراهیم نبی مقابله با جهل و نادانی جو غالب جامعه آن روز، بود. برای آگاهی بخشی به جامعه جهل زده آن روز که اسیر موهومات و خرافات شده بودند حرکت انقلابی خود را انجام داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبری جماران، مدیران و کارکنان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با حضور در حسینیه جماران با آرمان های حضرت امام خمنی(س) تجدید بیعت کردند.

حجت الاسلام و المسلمین دارابی رایزن فرهنگی سابق جمهوری اسلامی ایران در فیلیپین، در این مراسم ضمن اشاره به مقام انبیای الهی گفت: مقام امامت بالاتر از نبوت است بسیاری از انبیا نبی بودند اما به مقام امامت نرسیدند. ابراهیم نبی، زمانی که از آزمون الهی سربلند بیرون آمد به مقام امامت دست یافت . یکی از امتحان های بزرگ ابراهیم نبی مقابله با جهل و نادانی جو غالب جامعه آن روز، بود. برای آگاهی بخشی به جامعه جهل زده آن روز که اسیر موهومات و خرافات شده بودند حرکت انقلابی خود را انجام داد .

وی با اشاره به سرگذشت حضرت ابراهیم خلیل الله ادامه داد: ایشان تا مرز شهادت نیز پیش رفتند اما از رسالت خود دست برنداشتند. او می خواست مردم را به سوی نور ، علم و آگاهی رهنمون کند و گرچه در درون آتش قرار گرفت امالحظه ای از باور و اعتقادش دست بر نمی داشت .

حجت الاسلام و المسلمین دارابی افزود: مقام امامت ردایی نیست که بر اندام هر نبی پوشانده بشود باید فرد شایستگی و قابلیت کسب این فیض و مقام را پیدا کند و امام راحل ما به راستی به این صفت برجسته الهی و نورانی امامت دست یافت .

دارابی با اشاره به سالهای سخت نهضت امام خمینی ادامه داد: ایشان نیز از آزمون های سخت سربلند بیرون آمد؛ زمانی که استبدار و دیکتاتوری و خفقان جامعه ما را کاملاً در بر گرفته بود. عافیت طلبی پیش نگرفت و مقام مرجعیت را اصل قرار نداد و در برابر همه جریانات باطل آن روز ایستاد . همه خطرات و سختی ها را به جان خرید و حاضر به سازش نشد .

مدیران و کارکنان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پس از مراسم مداحی از بیت حضرت امام و نگارستان امام خمینی نیز بازدید کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.