حمید هنرجو دبیر علمی جشنواره ادبی یار و یادگار اظهار داشت: فراخوان چهارمین جشنواره یار و یادگار در سه محور اصلی 'امام، زنده همیشه تاریخ' ، ' ولایت فقیه، محور وفاق و وحدت' و 'انقلاب اسلامی، فصل بیداری ملت ها' از 20 شهریورماه امسال اعلام شد و مطابق اعلام پیشین ارسال آثار تا 22 بهمن ماه ادامه یافت و به علت درخواست های مکرر علاقمندان ما تا پایان بهمن ماه نیز پذیرای آثار ارسالی بودیم.

چهارمین جشنواره 'یار و یادگار' با معرفی برگزیدگان این دوره و تجلیل از استاد" حمید سبزواری" و" مهدی قیصری" روز پنجشنبه پنجم اسفندماه به کار خود پایان می دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وخبری جماران، حمید هنرجو دبیر علمی جشنواره ادبی یار و یادگار در نشست خبری این جشنواره اظهار داشت: فراخوان چهارمین جشنواره یار و یادگار در سه محور اصلی "امام، زنده همیشه تاریخ"، "ولایت فقیه، محور وفاق و وحدت" و "انقلاب اسلامی، فصل بیداری ملت ها" از 20 شهریورماه امسال اعلام شد و مطابق اعلام پیشین ارسال آثار تا 22 بهمن ماه ادامه یافت و به علت درخواست های مکرر علاقمندان ما تا پایان بهمن ماه نیز پذیرای آثار ارسالی بودیم.

وی خاطرنشان کرد: بخش ویژه جشنواره که سال های قبل نیز به تجلیل از یکی از یادگاران و نزدیکان حضرت امام(س) چون مرحوم حجت الاسلام سید احمد خمینی و خانم خدیجه ثقفی همسر مکرمه حضرت امام، اختصاص داشت امسال به فرزند دلبند امام، علامه و مفسر گرانقدر آیت الله شهیدسید مصطفی خمینی و شرح مجاهدت های ایشان، اختصاص یافته است و علاوه بر آثاری که در بخش ویژه ارسال شده است فیلم مستندی نیز به روایت دوستان و یاران ایشان در مراسم اختتامیه به نمایش درخواهد آمد.

حمید هنرجو افزود: هر ساله جشنواره یار و یادگار به تجلیل از کوشندگان ادبی که در راه تبیین شخصیت و راه حضرت امام خمینی(س) به وسیله رمان، شعر و ادبیات کودک و نوجوانان تلاش می کنند به عنوان پیشروان این وادی تجلیل می شد. سال های گذشته جشنواره از زنده یاد نادر ابراهیمی، جعفر ابراهیمی شاهد، امیر حسین فردی و زنده یاد استاد محمود شاهرخی متخلص به جذبه تجلیل کرده است.

وی ادامه داد: در این دوره از جشنواره یار و یادگار در کنار معرفی برگزیدگان و تجلیل از آنان از استاد حمید سبزواری شاعر معاصر انقلابی که او را با سرودهای جذاب و آشنای "خمینی ای امام" و "الله اکبر خمینی رهبر" می شناسیم تجلیل خواهیم کرد و همچنین از مهدی قیصری نویسنده اولین روایت داستانی زندگی شهید آیت الله حاج سید مصطفی خمینی با عنوان "لطف پنهان" از دیگر برنامه های چهارمین جشنواره یاد و یادگار، خواهد بود.

هنرجو پیرامون داوری آثار رسیده به دبیرخانه نیز افزود: تعداد 427 اثر در زمینه های شعر، نثر ادبی، مقاله ادبی، ترانه، داستان و ادبیات کودک و نوجوان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است و این آثار در سه مرحله مقدماتی، مرحله اول و مرحله دوم مورد داوری قرار گرفتند که مرحله دوم امروز خواهد بود و آثار نهایی انتخاب خواهند شد.

وی افزود: عبدالجبار کاکایی،حسین اسرافیلی و رضا عبداللهی در بخش شعر و ترانه، کامران شرف شاهی و محمدرضا اصلانی در رشته داستان و زهرا نصوحی و علیرضا بهرامی نیز در بخش نثر ادبی و مقاله داوران این دوره از جشنواره یار و یادگار تشکیل می دادند. همچنین در مرحله مقدماتی و مرحله اول اعضای باشگاه قلم جماران به عنوان یک مدرسه مکاتباتی که در واحد کودک و نوجوان مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی مستقر است تحت نظارت داوران جشنواره در نقد و بررسی آثار رسیده، یاری‌دهنده محتوایی جشنواره یار و یادگار بودند.

دبیر جشنواره یاد و یادگار با یادآوری اینکه بخش ادبیات کودک و نوجوان از امسال به بخش های رقابتی این جشنواره ادبی، افزوده شده است گفت: کیفیت داستان های ارسالی در حوزه کودک و نوجوان، رضایتبخش نبود به گونه ای که این آثار حتی به دوره دوم داوری ها هم راه نیافتند اما در بخش شعر کودک و نوجوان، آثار خوبی به دبیرخانه جشنواره رسید.

دبیر علمی جشنواره یار و یادگار جشنواره خاطر نشان کرد: کادر اجرایی اعم از شورای سیاستگذاری، دبیرخانه و داوران در تلاش هستند در این جشنواره گفتمان حضرت امام خمینی (س) و انقلاب اسلامی به ثمره ظهور برسد و همچنین این جشنواره با هدف افزایش کیفی و کمی آثار منتسب به امام خمینی (س) هرچه باشکوه‌تر برگزار شود.

چهارمین دوره جشنواره یار و یادگار، به همت معاونت هنری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) ترتیب یافته و مراسم اختتامیه آن روز پنج شنبه 5 اسفندماه در سالن تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.