پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

امیر مهران ، نفردوم جشنواره آیینه وآفتاب در بخش فیلم مستند

در چهره امام خمینی (س) حسی شاعرانه مشاهده کردم

امیر مهران ، کارگردان فیلم مستند "مسیرسرد خون " است که توانست با تلفیق صحنه های واقعی واحساس برانگیز نظر داوران ششمین جشنواره آیینه وآفتاب را به خود جلب کند و حائز مقام دوم شود.

درباره اثرتان توضیح بدهید و به نظر شما چه ویژگی ای داشته که مورد توجه هیئت داوران قرارگرفته است؟

این اثر یک مستند هفت دقیقه ای است که براساس عکسهای یک عکاس جنگ ساخته شده است . سعی کردم از عکسهای آقای احسان رضوی که نگاهی ویژه داشتند ، حسی واقعی با تلفیق صحنه های حماسی و دیدگاهی جدید به مخاطب القا کنم . درمورد نظر داوران باید بگویم که شاید دلیل توجه آنها نمایش متفاوت و بدیع اثر بود . زیرا نمایشگاه صرفا محل نمایش عکس است ولی من سعی کردم مخاطب را با ساخت فیلم جذب کنم .

دلیل اصلی ساخت اثر و انگیزه خود را بیان کنید ؟

خیلی علاقه داشتم درباره جنگ فیلم بسازم . و دنبال روایتی جدید بودم . اغلب آثاری که اکنون ارائه می شوندبرگرفته از آثار آرشیوی شهید آوینی هستند . من سعی کردم از عکسهایی که موضوع خوبی دارند برای ساخت اثری متفاوت استفاده کنم .

چنین جشنواره هایی ( آیینه وآفتاب ) در افزایش و پررنگ کردن ساخت آثاری درزمینه امام و انقلاب اسلامی چقدرمی توانند تاثیرگذار باشند ؟

تاثیر بسیار بسزایی دارند و بهانه ای است برای فیلمسازان که آثاری اینچنینی ارائه دهند . ساخت چنین فیلمهای مستندی مستلزم تحقیق و بازبینی آثار فراوانی است و از دقت بسیار بالایی برخوردار است .

مهمترین ویژگی امام خمینی (س) ازنظر شما چیست ؟

حس شاعرانه امام خمینی (س) ، زیرا اغلب آدمها حس سیاستمداربودن امام را می بینند . ولی من در پشت چهره امام حسی عاطفی و شاعرانه را مشاهده کردم .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.