مهدی مهدی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با ذکر خاطرات خود از آیت الله هاشمی رفسنجانی در زمان تصدی ریاست مجلس شورای اسلامی، افزود: آن مرحوم در مسئولیتهای مختلف و از جمله ریاست این مجلس به نظر نمایندگان مردم بسیار ارزش می داد.
وی تصریح کرد: حتی اگر نظر جمع بر خلاف نظر آیت الله هاشمی رفسنجانی بود، وی با تمام وجود از نظر خود می گذشت.
وی ادامه داد: آیت الله هاشمی رفسنجانی با دغدغه خاصی جلسه های مجلس شورای اسلامی را با نظم و انضباط اداره می کرد و در زمان تصدی وی هیچ مشکلی از این نظر پیش نیامد.
وی خاطر نشان کرد: آن مرحوم از هوش و ذکاوت بسیاری در عرصه سیاست برخوردار بود و برای دفاع از نظام جمهوری اسلامی و انقلاب حتی از آبروی خود نیز می گذشت و برای اعتلای کشور در عرصه های گوناگون از هیچ تلاشی کوتاهی نمی کرد.
مهدی زاده گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی علاوه بر خدمات در عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، از ذوق بسیار خوبی در عرصه شعر و ادب برخوردار بود و اشعار و تالیفات زیادی از وی به یادگار مانده است.
وی افزود: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در شرایط سخت کشور، قائم مقام فرماندهی کل قوا بود و با درایت بسیار جنگ را اداره کرد و در سالهای بعد از آن در مسئولیت ریاست جمهوری و سازندگی برای توسعه و عمرانی کشور گام های بلند و به یادماندنی برداشت.
آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام نوزدهم دی ماه جاری دعوت حق را لبیک گفت و پیکر وی بعد از تشییع با شکوه با حضور قشرهای مختلف مردم و مسئولان در جوار مرقد بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی به خاک سپرده شد.
مهدی زاده در دوره های دوم، سوم، چهارم، پنجم و هشتم نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی بوده است.
حوزه انتخابیه گناباد و بجستان واقع در خراسان رضوی یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.
گناباد و بجستان به ترتیب در فاصله 287 و ۲۷۸ کیلومتری مشهد واقع شده اند.
2095/6012 خبرنگار: علیرضا حسن زاده** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.