چاپ جدید چهار عنوان کتاب اخیرا توسط انتشارات عروج منتشر شده که «مکتب سیاسی امام خمینی(س)» و «شرح تحریرالوسیله» از جمله آنها هستند.

چاپ سوم کتاب «فروغ معرفت در اسرار خلافت و ولایت»، چاپ پنجم کتاب «حسد»، چاپ دوم کتاب «مکتب فقهی امام خمینی(س)» و چاپ چهارم کتاب «کوثر فقه» توسط انتشارات عروج منتشر شد.

به گزارش جماران، کتاب «فروغ معرفت در اسرار خلافت و ولایت»، نوشته سید یدالله یزدان پناه است که در دو جلد با قطع وزیری در سال 1395 منتشر شد و اخیرا چاپ سوم آن انجام شده است.

این اثر گرانقدر، اندیشه ناب خلافت، ولایت، و رسالت را در عمیق ترین ساحت ها مورد کاوش قرار داده و در این کاوش از مباحث ژرف عرفان نظری بهره گرفته و به شرح غامض ترین روایات اهل بیت (ع) پرداخته است.

فروغ معرفت

کتاب «حسد» نیز اخیرا به چاپ پنجم رسیده است. چاپ اول این کتاب سال 1386 به عنوان نهمین کتاب از مجموعه «امام خمینی(س) و مفاهیم اخلاقی) در 131 صفحه به قلم محمدتقی سهرابی فر منتشر شد.

این کتاب مجموعه ای است که با استفاده از آموزه های نظری و سیره عملی امام می کوشد جوانان را با پاره ای از مفاهیم اخلاق دینی آشنا سازد و در معنویت و صفای زندگی سهمی داشته باشد.

حسد

کتاب دیگری که چاپ جدید آن توسط انتشارات عروج منتشر شده «مکتب فقهی امام خمینی(س)» نام دارد. این کتاب اثر سعید ضیائی فر است و سال 1390 چاپ اول آن در 340 صفحه توسط انتشارات عروج منتشر شده و پس از 9 سال چاپ دوم آن توسط این انتشارات منتشر شده است.

بخش اول این کتاب دربردارنده مباحثی است که پاره ای از آنها به جایگاه فقه از دیدگاه اسلام و امام می پردازد و پاره ای دیگر علوم مقدماتی و مرتبط با فقه را روشن می نماید و برخی دیگر مبادی تصوری بحث ـ که مهم ترین آن ارائه سیمایی کلی از مکتب در علوم(به ویژه علم فقه) است ـ را مورد بررسی قرار می دهد.

بخش دوم نیز در ده فصل تدوین گردیده و نگارنده کوشیده است، طی آنها جایگاه فقه را از دیدگاه حضرت امام را شرح دهد و پاره ‌ای از علوم مقدماتی و مرتبط با فقه و نیز عناصر مکتب فقهی امام را بیان نماید. از جمله فصل ‌های این بخش کتاب، می ‌توان به «پیشینه و تعریف مکتب در علوم»، «رابطه فقه با سایر علوم»، «نقش زمان و مکان در اجتهاد»، «ولایت مطلقه فقیه» و «نگاه عقلایی پررنگ به مباحث معاملات» اشاره کرد.

مکتب فقهی امام خمینی

شرح تحریرالوسیله امام خمینی(س) با عنوان «کوثر فقه» نوشته علی محمدی خراسانی نیز به چاپ چهارم رسیده و جلد نخست آن در 500 صفحه به «کتاب مکاسب و متاجر» و جلد دیگر در 640 صفحه به «کتاب بیع» می پرازد.

کتاب کوثر فقه که شرحی بر کتاب المکاسب و متاجر تحریر الوسیله می باشد، شرحی استدلالی پیرامون مباحث معاملات تحریر الوسیله است که به قلمی روان و محققانه به نگارش در آمده و شرحی است بر کتاب ارزشمند «تحریرالوسیله»، اثر فقهی امام خمینی(س) که در زمان تبعید در ترکیه نگاشته اند.

شرح حاضر، با هدف عمومی سازی مباحث استدلالی فقه در دانشگاه ها و توجه به جایگاه فقه در زندگی عملی و عینی جامعه و از سوی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) منتشر شده است. مطالب شرح به زبان و بیانی ساده و روان و مورد استفاده مخاطب عام نگاشته شده است.

کوثر فقه

 

آدرس فروشگاه های انتشارات عروج جهت خرید حضوری

مرکزی: خیابان انقلاب، روبروی دانشگاه تهران بین 12 فروردین و فخر رازی، پاساژ ظروفچی پلاک  1296

تلفن: 66493081

شماره 1: خیابان انقلاب، زیر پل حافظ، جنب فروشگاه برک

تلفن: 66706833

همچنین آثار چاپ شده حضرت امام خمینی(س) را می توانید [ اینجا  ] ببینید.

برای خرید الکترونیکی آثار حضرت امام و منشورات مؤسسه چاپ و نشر عروج نیز می توانید به [ اینجا ] مراجعه کنید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.