معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در آیین اختتامیه جشنواره کودک آنلاین ضمن تاکید بر نقش حمایتی دولت در زیست بوم مبتنی بر فناوری‌های نرم گفت که دولت باید از دخالت و ورود مستقیم در حوزه محتواسازی پرهیز کند.

به گزارش جماران، سورنا ستاری اظهار کرد: آنچه که در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به آن معتقدیم این است که راه توسعه فناوری‌های نرم از مسیر توسعه زیست بوم محقق می‌شود.  علی رغم آنکه مجدانه پیگیر توسعه چنین زیست بومی هستیم، اما همواره باید یادآور شد که نقش دولت دخالت در چنین زیست بومی نیست و حمایت از تشکیل آن است.

رئیس ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان ضمن اشاره به لزوم سیاست گذاری صحیح در این زمینه افزود: نقش دولت پیش از هر چیز فراهم ساختن زیر ساخت‌های تشکیل زیست بوم است، دولت نباید در حوزه تولید محتوا ورود مستقیم پیدا کند. این مسئله در اقتصاد دانش بنیان نیز مصداق پیدا می‌کند و نقش دولت بیشتر تعیین حدود و ثغور و ریل گذاری است. این آن اتفاقی است که باید به دنبال تحقق آن بود، تا عرصه نوآوری شکوفا شود و بتوانیم  در عرصه تولید محتوا، به اهداف پیش بینی شده دست یابیم.

سورنا ستاری در ادامه افزود: اگر امروز زبان فارسی نهمین زبان اینترنتی دنیا است،  علی رغم آنکه از نظر جمعیتی کشور با این مقیاس همسان نیست، این مسئله را باید مدیون تولید محتوا دانست، وقتی در کشور سایتی مانند آپارات وجود دارد که جزء صد سایت پر بیننده دنیا است و البته محتوای آن به زبان فارسی است، این نشئات گرفته از  قدرت تولید محتوا است. یا برای نمونه ۵ تا ۶ هزار سال هنر و عشقی که با صنایع دستی کشور آمیخته است نیز خود نشانی از  قدرت و داشته‌های ما در حوزه فناوری نرم است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه بالای موجود در عرصه تولید محتوا و فناوری نرم افزود: در هنری مانند خاتم کاری، هزاران ایده وجود دارد که با استفاده از فناوری و خلاقیت می‌توان چنین هنرهای سنتی را در موارد مختلفی در زندگی روزمره پیاده سازی کرد، یکی از نقاط قوت ما در عرصه محتوای نرم احساس غرور و افتخاری است که هر ایرانی نسبت به فرهنگ و سابقه تاریخی خود دارد، هنوز هم زمانی  که یک خارجی به عنوان مهمان به کشور ما وارد می شود، هدیه ما به او بخشی از همین صنایع دستی ما است، چون به فرهنگ و داشته‌هایمان می‌بالیم.  

سورنا ستاری  ضمن اشاره به ظرایف و دقایق مدیریت در بخش فرهنگی و تولید محتوا گفت: همیشه گفته‌ام فیلمی می‌فروشد که مردم برایش صف ببندند، با سی دی مجانی فرهنگ منتقل نمی شود، انیمیشینی تاثیر گذار است که کودکان مشتاق دیدنش باشند، آن زمان است که می‌توان گفت که سیاست گذاری در حوزه  تولید محتوا موثر بوده است. البته وظیفه ما است که از این حرکت پویایی که در جریان است حمایت کنیم.

در آیین اختتامیه جشنواره کودک آنلاین که با حضور آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر و تنی چند از مسئولین و هنرمندان برگزار شد، منتخبین جشنواره در بخش‌های مانند فیلم کوتاه و وب‌سری جوایز خود را دریافت کردند. ایرج طهماسبی و مرضیه برومند از جمله هنرمندانی بودند که  آثار حاضر در این جشواره را داوری کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.