گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

دبیر اجرایی دومین جشنواره تئاتر روح الله: مرحله دوم بازبینی نمایش های این جشنواره آغاز شد

دومین مرحله بازبینی آثار جشنواره تئاتر و نمایشنامه نویسی روح الله توسط هیأت داوران از صبح امروز (چهارشنبه 26 دی ماه) در نگارستان امام خمینی(س) اصفهان آغاز شد.

دبیر اجرایی دومین جشنواره تئاتر و نمایشنامه نویسی روح الله ضمن اعلام خبر شروع مرحله دوم باز بینی آثار رسیده به این جشنواره گفت: در این مرحله 17 تئاتر صحنه ای و 11 تئاتر خیابانی توسط هیأت داوران پنج نفره مورد بازبینی قرار می گیرند و در هر بخش شش اثر برای رسیدن به مرحله نهایی انتخاب می شوند.

مجید استکی در گفت و گو با خبرنگار جماران، با اعلام خبر شروع مرحله دوم بازبینی آثار رسیده به جشنواره تئاتر و نمایشنامه نویسی روح الله، اظهار داشت: از میان حدود 110 متن که به دبیرخانه این جشنواره رسیده بود، در مرحله اول بازبینی 17 تئاتر صحنه ای و 11 تئاتر خیابانی انتخاب شدند و در فرصتی که برای تمرین داشتند خود را آماده این مرحله کردند.

دبیر اجرایی دومین جشنواره تئاتر و نمایشنامه نویسی روح الله تصریح کرد: بازبینی پنج روزه آثار بخش صحنه ای از امروز (چهارشنبه 26 دی ماه) آغاز شده و روزهای شنبه، دوشنبه، سه شنبه و چهارشبه هفته آینده پیگیری می شود. اما بازبینی آثار بخش خیابانی تنها در روز جمعه 28 دی ماه انجام می شود.

وی ادامه داد: در این مرحله توسط هیأت داوری پنج نفره بخش صحنه ای شامل حجت الاسلام و المسلمین عباس کمساری، احمد شاهین فر، محمد ترابی، پیمان کریمی و مجید صدیقی و هیأت داوری پنج نفره بخش خیابانی شامل حجت الاسلام و المسلمین عباس کمساری، احمد رضایی، ابوالفضل شریفی، بهمن گرامی و پویان عطایی در نگارستان امام خمینی(س) اصفهان این نمایش ها مورد بازبینی قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه آثار بخش غیر رقابتی کودک و نوجوان نیز توسط داوران بخش صحنه ای بازبینی می شود، افزود: برخی نمایشنامه ها از جمله «من به خال لبت» در بخش صحنه ای و «قیام خون خیابان» در بخش خیابانی توسط دو یا چند کارگردان برای کار انتخاب شده اند و به همین دلیل این نمایشنامه ها با دیدگاه و رویکردهای مختلف به اجرا در می آیند و هر کدام از آنها به طور جداگانه مورد داوری قرار می گیرد.

استکی با تأکید بر اهمیت این مرحله از داوری آثار راه یافته به مرحله دوم جشنواره تئاتر و نمایشنامه نویسی روح الله، اظهار داشت: در نهایت برای هر بخش شش نمایش انتخاب می شوند تا به مرحله نهایی این جشنواره که از تاریخ هفتم اسفند ماه برگزار می شود راه پیدا کنند. در مرحله نهایی نیز داوران بخش اصلی نفرات اول تا چهارم را انتخاب می کنند.

جدول باز بینی این آثار در ادامه می آید:

جشنواره روح الله

 

جشنواره روح الله2

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.