پرس تی وی جرایم جنگی آمریکا در ویتنام را به تصویر می کشد

مستند «جنگ و جرایم جنگی» (War and War Crimes) در شبکه پرس تی وی به بررسی موضوع استفاده آمریکا از نوعی علف کش در خلال جنگ ویتنام می پردازد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، این مستند محصول سال 2014 است و به بررسی موضوع استفاده آمریکا از نوعی علف کش در خلال جنگ ویتنام که علاوه بر تخریب برنامه ریزی شده کشاورزی در این کشور، آثار و زیان های جبران ناپذیر بر سلامتی نسلی مردم ویتنام گذاشته است، می پردازد.

مستند «جنگ و جرایم جنگی» در ادامه به تبعات ناشی از این اقدام آمریکا از جمله قحطی و گرسنگی در ویتنام اشاره می کند و تاثیرات بسیار مخرب طولانی تر این مواد سمی بر نسل آن زمان و نسل های بعد از آن از جمله انواع سرطان ها و تولد نوزادان معلول را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

این مستند همچنین پرده از این واقعیت برمی دارد که آمریکا هیچگاه حاضر نشده است بابت جرمی که مرتکب شده غرامت پرداخت کند و در پایان، نام تک تک عاملین این جنایت را بیان کرده و آنها را به دلیل ارتکاب این عمل غیرانسانی مورد نکوهش قرار می دهد.

مستند «جنگ و جرایم جنگی» در 4 قسمت 25 دقیقه ای از 26 تا 29 بهمن ماه ساعت 04:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش می شود و تکرار آن نیز در ساعات 09:00 ، 15:00 ، 21:00 . 01:00 خواهد بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید