در گفت و گو با جی پلاس

واکنش کارگردان "بانو قدس ایران" به داوری نشدن این مستند

کارگردان مستند "بانو قدس ایران" گفت: موضوع داوری نشدن چند فیلم در بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر، موفق نبودن برخی تصمیم ها را در این جشنواره نشان می دهد.

لینک کوتاه کپی شد

مصطفی رزاق کریمی - کارگردان مستند بانو قدس ایران - که فیلمش همراه یک مستند دیگر و یک انیمیشن امسال در بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر قرار گرفت، در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس؛ اظهار کرد: این اتفاق برای من به عنوان فیلمساز مستند، جنبه های مثبتی داشت، چون مردم این فیلم را دیدند و از آن استقبال کردند؛ اما اینکه داوران این مستند را داوری نکردند به دلیل سیاست نادرستی بود که در جشنواره امسال اجرا شد.

او ادامه داد: یک اقدامی در جشنواره های اروپایی تجربه شد و همان را بدون آنکه به درستی هضم شود، در جشنواره فیلم فجر اجرا کردند. قرار دادن مستند در کنار فیلم های داستانی در بخش سودای سیمرغ، ابتدا باید به درستی تحلیل و بعد عملی می شد.

وی با اشاره به اینکه رسانه ها هم در طول جشنواره فیلم فجر، بیشتر تصاویر ستاره های سینما را منتشر می کردند، به جی پلاس گفت: مستند بانو قدس ایران در جشنواره توانست بدون تبلیغ، موفقیت کسب کند و چون در سینما حقیقت به عنوان بهترین فیلم انتخاب شده بود، در جشنواره فجر هم مردم از آن استقبال کردند.

دیدگاه تان را بنویسید