پل گرینگرس برای نروژ فیلم می‌سازد

دولت نروژ برای دومین سال طرح اهدای مشوق مالی برای کمک به ساخته شدن فیلم‌های بین‌المللی در این کشور را دنبال می‌کند و به این منظور به فیلمی از پل گرینگرس کمک می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، دولت نروژ ۲.۱ میلیون دلار به گرینگرس کمک مالی می‌کند تا فیلم جدیدش را با عنوان «نروژ» درباره رویدادی از این کشور بسازد.

فیلم گرینگرس که خود وی نویسنده آن است، درباره قتل عام ماه جولای ۲۰۱۱ است که آندرس برینگ‌برویک نژادپرست افراطی به اوسلو و به کمپ جوانان یوتویا حمله کرد و در جریان آن ۷۷ نفر کشته شدند.

هنوز بازیگران این فیلم معرفی نشده‌اند، اما رسانه‌های نروژ گزارش کرده‌اند که بازیگران محلی در آن نقش‌های اصلی را برعهده خواهند داشت.

پل گرینگرس کارگردان فیلم‌های اکشن «بورن» و «کاپیتان فیلیپس» است. فیلم «کاپیتان فیلیپس»  این کارگردان انگلیسی سال ۲۰۱۳ فیلم افتتاحیه جشنواره فیلم لندن بود.

پروژه جدید گرینگرس برای نتفلیکس ساخته می‌شود و بودجه کلی آن ۲۰ میلیون دلار برآورد شده است.

دو فیلم دیگر نیز قرار است درباره حادثه یوتویا ساخته شود که یکی از آنها با عنوان «یو» توسط اریک پاپ کارگردان نروژی و دیگری با عنوان «بازسازی یوتویا» توسط کارل یاور کارگردان سوئدی ساخته می‌شود.

فیلم ششم از مجموعه «ماموریت غیرممکن» ساخته کریستوفر مک‌کواری با بازی تام کروز نیز که برای پارامونت ساخته می‌شود ۷۷۳ هزار دلار از این مشوق نروژ سهم دارد. بخشی از این فیلم در نروژ ساخته می‌شود.

پروژه همیاری در ساخت پروژه‌های بین‌المللی از سال پیش توسط موسسه فیلم نروژ مطرح شد و سال پیش بودجه‌ای ۵.۱۷ میلیون دلاری به این منظور در نظر گرفته شد. این مشوق برای تولید محصولاتی عرضه می‌شود که بخشی یا تمام آنها در نروژ ساخته شده باشد. این فیلم‌ها تخفیف ۲۵ درصدی مالیاتی برای ساخت نیز می‌گیرند.

 

دیدگاه تان را بنویسید