گزارش جی پلاس؛

اولین رستوران دریایی اروپا به زیر دریا می غلتد + تصاویر

اولین رستوران در زیر آب های دریای شمال، در اروپا ساخته شد. طراحی این رستوران به گونه ای است که غلتیدن آن را به نمایش می گذارد!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس سبک زندگی جی پلاس؛ دیجیتال ترندز نوشت: ایده ناهار خوردن در میان امواج؛ امواجی که قرار است شما را خیس کند، به نظر مسخره می رسد. اما وقتی به رستورانی فکر کنید که با دیوارهای شیشه ای و سقف محصور شده باشد، قطعا این ایده تبدیل به یکی از به یاد ماندنی ترین لحظات زندگی هر فرد می شود.

under-4-640x427-c

در سال های اخیر، تعدادی از این نوع رستوران ها در استراحتگاه های لوکس مالدیو ساخته شد. هم اکنون نیز شرکت Snøhetta در حال برنامه ریزی برای ساخت یک رستوران زیر آب در جنوبی ترین نقطه نروژ است.

این رستوران زیر دریا، قطعا به عنوان اولین رستوران اروپایی زیر آب ثبت خواهد شد. البته اگر رستوران "اسکیوبا" در بلژیک را نادیده بگیریم.

under-2-640x427-c

طراحی خیره کننده Snøhetta شبیه یک جعبه بتونی بزرگ است که به نظر می رسد به داخل دریا غلت می خورد اما مهمان این رستوران نباید نگران افتادن وسایل روی میز نباشند. ساختمان محکم به خط ساحلی سنگی وصل شده و سالن پذیرایی مسطح است.  

under-1-640x427-c

رستوران حدود 5 متر زیر دریای شمال قرار دارد و مهمانان می توانند از طریق پنجره بزرگ در اندازه 11 × 4 متر به دریای شمال نگاه کنند، هر چند که مانند اقیانوس هند در مالدیو رنگ ها و جنب و جوش کمتری دارد.

این ساختمان به گونه ای ساخته می شود که هیچ گونه آسیبی به موجودات دریایی آن منطقه وارد نشود و حتی موجب رشد و حفاظت گونه های دریایی شود.

تمام غذاهای سرو شده در این رستوران، دریایی است و روزانه حدود 100 نفر را پذیرا می باشد. این رستوران در سال 2018 به بهره برداری می رسد.

under-5-640x427-c

 

دیدگاه تان را بنویسید