مکان: نروژ/ منبع: گاردین

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، مردم نروژ روزهای یکشنبه و دوشنبه برای حضور در  انتخابات پارلمانی پای صندوق‌ های رای رفتند. 

نتایج نشان داد حزب ائتلافی «ارنا سولبرگ» نخست وزیر نروژ بار دیگر توانست در انتخابات پارلمانی این کشور با کسب 51 درصد از آرا با اختلاف بسیار کم از حزب کارگر، پیروز انتخابات شود.

در این انتخابات، ائتلاف وی متشکل از محافظه کاران و حزب راستگرای ترقی توانستند 89 کرسی از 169 کرسی پارلمان را در اختیار بگیرند. (غالب دانشمندان علوم سیاسی حزب ترقی را یک حزب پوپولیست جناح راستی تلقی می‌کنند.)

 

Erna-Solberg-1

 

ارنا سولبرگ 56 ساله پس از اعلام نتایج انتخابات گفت: «این اتفاق یک پیروزی کاملا مشخص است. راه‌ حل‌ های ما در صحنه عمل نتیجه داده است و ما شغل‌ هایی را در کشور ایجاد کردیم. اکنون چالش‌ هایی پیش‌ رو داریم و ذخایر نفتی کمتر شده است. ما باید همگی مسئولیت‌ های لازم را بر عهده بگیریم.»

در مقابل رهبر حزب کارگر اعلام کرد: نتایج به دست آمده بسیار ناامیدکننده است.

بنابر قانون اساسی نروژ انتخابات باید هر چهار سال یک بار برگزار شود. پارلمان پیش از پایان این تاریخ منحل نخواهد شد. این مساله که در نوع خود کم‌ نظیر است باعث می‌ شود که امکان برگزاری انتخابات زودهنگام بدون زیر پا گذاشتن اصول مربوط به انتخابات در قانون اساسی غیرممکن شود.

مکان: نروژ

منبع: گاردین

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.