نماینده های کره جنوبی، فلسطین و فنلاند هم برای اسکار معرفی شدند

نامزدهای اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان با روز 23 ژانویه سال 2018 معرفی نخواهند شد اما از هم اکنون رقابت برای این جایزه معتبر سینمایی آغاز شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، هر سال کشورهای مختلف در جهان بهترین اثر سینمایی خود را به آکادمی علوم و هنرهای سینما معرفی می‌کنند تا در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان برای رسیدن به اسکار رقابت کند.

سال پیش 85 کشور با معرفی‌ فیلم‌های خود در این بخش شرکت کردند که رکوردی تازه در این بخش به شمار می‌رفت. از میان 85 فیلم ثبت شده در نهایت پنج فیلم از ایران، دانمارک، سوئد، آلمان و استرالیا نامزد اسکار شدند تا در نهایت اسکار برای دومین بار به اصغر فرهادی اهدا شد.

امسال نیز تا اینجای کار کشورهای بسیاری نمایندگان خود را برای بخش بهترین فیلم‌ غیرانگلیسی‌زبان اسکار معرفی کرده‌اند و بازار رقابت برای این جایزه هر روز داغ‌تر از پیش می‌شود.

تازه‌ترین نمونه کشور فنلاند است که فیلم «تام فنلاد» (Tom Of Finland) به کارگردانی دم کاروکسکی را به عنوان نماینده‌اش در این بخش از اسکار به آکادمی معرفی کرده است.

پیش از آن نیز کره جنوبی فیلم «راننده تاکسی» به کارگردانی هون جانگ را به اسکار فرستاده بود. در این فیلم داستان یک راننده تاکسی روایت می‌شود که خبرنگاری اهل آلمان را از سئول به گوانگجو می‌برد تا از یک رویداد بزرگ گزارش تهیه‌ کند.

بلژیک هم برای شرکت در اسکار فیلم «مسابقه‌دهنده و محبوس» را به برای شرکت در اسکار نودم برگزیده بود. در این فیلم به کارگردانی میشاییل آر راسکام داستانی عاشقانه میان یک راننده و یک گنگستر به تصویر کشیده می‌شود. راسکام سال 2012 با فیلم «کله شق» به جمع نامزدهای اسکار راه پیدا کرده بود.

در این میان فلسطین نیز برای شرکت در رقابت اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان فیلم «واجب» به کارگردانی آن‌ماری جاسر را به آکادمی معرفی کرده است. کمدی درام جاسر در جشنواره لوکارنو نخستین بار به نمایش درآمد و مورد توجه منتقدان قرار گرفت.

آلمان، بوسنی، سوئد، سوییس، نپال، عراق، جمهوری دومنیکن، آذربایجان و ترکیه نیز نمایندگان خود را به آکادمی معرفی کرده‌اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید