برندگان جوایز انیمیشن «انسی» معرفی شدند

جشنواره فیلم انیمیشنی «انسی» ۲۰۱۷ برندگان این دوره‌اش را معرفی کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، «لو بالای دیوار» و «دوست داشتن ونسان» دو جایزه بخش رقابتی و تماشاگران جشنواره بین‌المللی انیمیشن «انسی» ۲۰۱۷ را به دست آوردند.

در بخش فیلم‌های بلند، کریستال بهترین فیلم به «لو بالای دیوار» ساخته «ماساکی یوآسا» از ژاپن اعطا شد.

جایزه تماشاگران را هم «دوست داشتن ونسان» که کاری مشترک از لهستان و انگلستان بود، به خانه برد. این انیمیشن که درباره «ونسان ون‌گوگ» نقاش سرشناس هلندی ساخته شده، پس از اکران به مدت ۱۰ دقیقه مورد تشویق حضار قرار گرفت.

«دوست داشتن ونسان» تاکنون مجوز نمایش در بیش از ۹۰ کشور دنیا را به دست آورده است.

جایزه هیأت داوران در بخش انیمیشن‌های بلند، نصیب «در این گوشه جهان» ساخته «سونائو کاتابوچی» از ژاپن شد.

در بخش انیمیشن کوتاه جایزه انتخاب مخاطبان به «شیرماهی بابابزرگ» به کارگردانی «لوکره آندره» از فرانسه اعطا شد. جایزه ممتاز هیأت داوران این بخش به کشور فرانسه تعلق گرفت. «غول» ساخته «لارن برایبان» موفق شد این جایزه را به خانه ببرد.

در بخش فیلم اولی‌ها، «مرگ خوش تصادفی» ساخته «سرجیو میگولیچی» از رومانی برنده شد و هیأت داوران جایزه خود را به «دختر شرور» به کارگردانی «آیس کارتال» از ترکیه تقدیم کرد.

کریستال بهترین فیلم کوتاه اول به «بار» از کشور سوئد تعلق گرفت و کریستال بهترین فیلم  سفارشی نصیب «دنیای مادی» به کارگردانی «آنا گینزبرگ» از انگلستان شد.

برندگان بخش‌های سریال‌های تلویزیونی و دانشجویی نیز از کشورهای فرانسه، انگلستان، آمریکا و ژاپن بودند و جایزه افتخاری این جشنواره نیز به «جورج شویزگبل» شد.

جشنواره فیلم‌های انیمیشنی «انسی» یکی از معتبرترین رویدادها در عرصه پویانمایی در سطح بین‌المللی است که هر ساله در ماه ژوئن در شهر انسی فرانسه برگزار می‌شود.

شروع این جشنواره به سال ۱۹۶۰ برمی‌گردد که در ابتدا به‌ صورت دوسالانه برگزار می‌شد، اما از سال ۱۹۹۸ به رخدادی سالانه تبدیل شده است. جشنواره بین‌المللی پویانمایی «انسی» ۲۰۱۷ از تاریخ ۱۲ تا ۱۷ ژوئن در فرانسه برگزار شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید