به گزارش دریافتی شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، این انیمیشن با عنوان انگلیسی 'THE INTERNATIONAL' (بین المللی) به صورت 2 بعدی و در شش ماه طراحی و آماده نمایش شده است.
این انیمیشن به نویسندگی و کارگردانی علی زارع قنات نوی به داستان اجرای کنسرتی می پردازد که مورد حمله فردی تروریست قرار می گیرد اما اجرا کنندگان با سلاح موسیقی (هنر) تروریست را مجبور به عقب نشینی و تسلیم می کنند.
این فیلم از محصولات مدرسه کارگاهی سینما و شرکت فیلمسازی گلبرگ فیلم است و پخش آن را شرکت «ریل» آلمان برعهده دارد.
پیش از این و در سال 2015 میلادی فیلمنامه انیمیشن 'THE INTERNATIONAL' در روز انیمیشن جشنواره کن مورد تقدیر قرار گرفت.
نویسندگی، کارگردان و تهیه کنندگی این اثر را این هنرمند اهل شیراز برعهده داشته است.
بهاره پیش آهنگ (انیماتور، لی اوت، استوری بورد، طراحی پیش زمینه)، جمال میرصادقی (مشاور فیلمنامه)، علی زهتاب زاده (تدوین، نور و دستیار تهیه کننده)، محمد حسن پور (مدیرتولید)، سمانه زارع (منشی صحنه)، وحید مباشری (جلوه های ویژه بصری)، علی لاوری (اصلاح رنگ)، کامیار بهبهانی (طراحی و ترکیب صدا)، علی امامزاده (مشاور فنی)، سجاد زارع (دستیار کارگردان) و محمدجواد زارع (مجری طرح) از دیگر عوامل تولید این انیمیشین هستند.
کریستینا بودلر، اندی کرشنر و مینا جواهربین نیز به عنوان مشاور در تولید آن نقش ایفا کرده اند.
علی زارع قنات نوی متولد ششم بهمن 1359 در شیراز است.
وی تاکنون بیش از 12 فیلم مستند و داستانی کوتاه و بلند را تهیه و کارگردانی کرده است. او یکی از چهره های موفق سینمای ایران به‌شمار می‌آید و آثار وی با استقبال روبه‌رو شده است.
انیمیشن کوتاه عروسک چینی بابا از کارهای موفق این فیلمساز است.
پیش از این، انیمیشن های کوتاه «زندگی دیگران» و «پرش در عشق» به تهیه کنندگی زارع قنات نوی و کارگردانی علی لاوری و وحید مباشری، فیلمسازان شیرازی به جشنواره های فیلم ونکوور کانادا راه یافته بودند.
3002/ 2027
دریافت خبر: فاطمه هاشمی نیک ** انتشار: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.