بازتاب نمایش فیلم ایرانی در فضای روباز برلین

فیلم «قصیده گاو سفید» به عنوان یکی از فیلم های بخش رقابتی اصلی جشنواره برلین در بخش تابستانی این رویداد سینمایی در سالن های روباز به روی پرده رفت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، بخش دوم و تابستانی جشنواره فیلم برلین از ۱۹ خرداد (۹ ژوئن) آغاز شده و تا فردا ۳۰ خرداد (۲۰ ژوئن) ادامه خواهد داشت و طی آن مجموعه ای منتخب از آثار جشنواره در هفده سینمای روباز شهر برلین به روی پرده رفتند. 

فیلم «قصیده گاو سفید» ساخته بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم و تهیه کنندگی غلامرضا موسوی که در بخش مسابقه اصلی جشنواره برلین حضور دارد، اولین نمایش خود را در تاریخ ۱۷ ژوئن (پنجشنبه ۲۷ خرداد) تجربه کرد و پس از آن روز ۱۸ ژوئن (۲۸ خرداد) دومین و امروز (۲۹ خرداد) سومین و آخرین نمایش خود را در جشنواره برلین تجربه خواهد کرد. 

بهتاش صناعی‌ها، مریم مقدم، علیرضا ثانی‌فر و غلامرضا موسوی از عوامل این فیلم هستند که شب گذشته در فوتوکال و فرش قرمز این فیلم حاضر شدند.

«پیتر دبروگ» منتقد ورایتی، «اریک کان» از ایندی وایر و «سارا وارد» از اسکرین از جمله منتقدانی هستند که با انتشار یادداشت هایی جداگانه درباره فیلم «قصیده گاو سفید» به تمجید از داستان درگیرکننده، عمیق و تکان دهنده این فیلم، بازی ها درخشان و دقت در ساخت این فیلم از سوی بهتاش صناعی ها و مریم مقدم پرداخته و این دو کارگردان جوان را صدایی نو در سینمای ایران توصیف کرده اند. 

اغلب این منتقدان فیلم «قصیده گاو سفید» را یادآور فیلم «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی و «شیطان وجود ندارد» از محمد رسول اُف دانسته اند که هر دو فیلم موفق به کسب جایزه خرس طلای بهترین فیلم برای سینمای ایران شده اند. 

امسال جشنواره فیلم برلین به سبب محدویت های ناشی از شیوع ویروس کرونا در دو مرحله برنامه ریزی شده است و مرحله نخست آن از اول تا پنجم مارس (۱۱ تا ۱۵ اسفند) و به صورت مجازی میزبان رویدادهای مرتبط با صنعت سینما از جمله بازار فیلم اروپا (EFM) بود. 

دیدگاه تان را بنویسید