«هانا، قهرمان ما»؛ کتابی که برای دوران کرونا منتشر شد + دریافت کتاب

نقاشیهای قشنگ کتاب با داستانش، بهترین آموزش برای کودکان در دوران شیوع کرونا است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ کتاب «هانا، قهرمان ما» توسط نویسنده ی نام آشنا، علی اصغر سید آبادی برای دوران شیوع بیماری کرونا تالیف شد.

نقاشیهای قشنگ کتاب با داستانش ، بهترین آموزش برای کودکان است. این کتاب توسط رایزن فرهنگی ایران در اتریش از آلمانی ترجمه شد.

علی‌اصغر سیدآبادی در مورد این تالیف این کتاب نوشت: «هر کس در قرنطینه‌ی خانگی‌اش کاری می‌کند و من و دخترم غزاله هم در روزهای تعطیلی و قرنطینه‌ی خانگی نشستیم و با هم یک کتاب کار کردیم برای کودکان که عیدی بدهیم به آنان. ایده‌ی این کار را تقریبا از نخستین روزهای همه‌گیری کرونای جدید در سر داشتم. 

کتاب ما با تصویر یک گفت‌وگوی تصویری شروع می‌شود، همه‌ی بچه‌ها با هم نشسته‌اند و با دایی‌شان گفت‌وگوی تصویری می‌کنند و در پایان تصویری داریم که هر کدام از آن جمع در کادرهای جدایی قرار گرفته‌اند.

این کتاب با اینکه کوچک است، اما نشانه‌ی یک کار گروهی هم هست. در روزهای تعطیلی که نه هنرمندان سر کارند و نه کارهای فنی ممکن است، اگر همراهی دوستان و بزرگوارانی نبود، همین کتاب کوچک و ناقابل هم به سرانجام نمی‌رسید.

 برای اینکه از نظر پزشکی هم کتاب مشکلی نداشته باشد با آقای دکتر حسین کرمان‌پور رییس مرکز اورژانس بیمارستان سینای تهران که در زمینه درمان و آموزش این بیماری فعال هستند و خودش هم  دو هفته گرفتار این بیماری شده بودند، مشورت کردم و ایشان هم به رغم اینکه تازه بیماری را پشت سر گذاشته بود، وقت گذاشت و خواند و نظر اصلاحی دادند.

 وقتی هم تصویرگری کتاب رو به پایان بود در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردم که من و دخترم چنین کاری کرده‌ایم و اگر کسی آمادگی دارد که در گرافیک و ترجمه داوطلبانه کمک کند، اعلام کند. خوشبختانه خانم الهه جوانمرد برای مدیریت هنری و گرافیک آن داوطلب شد و چند تن از دوستان برای ترجمه داوطلب شدند.»

 

دیدگاه تان را بنویسید