کتاب «بیسیمچی» خاطرات حمیدرضا عسگریان از چند عملیات دفاع مقدس است که انتشارات هنگام در 249 صفحه آن را منتشر کرده است.

کتاب «بیسیمچی» خاطرات حمیدرضا عسگریان از چند عملیات دفاع مقدس از جمله خیبر، بدر، کربلای چهار، کربلای پنج و بیت‌المقدس دو است که انتشارات هنگام در  249 صفحه آن را منتشر کرده است.

به گزارش خبرنگار جماران، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد پروازی در مراسم رونمایی از این کتب با اشاره به اینکه نظام سلطانی از دوره مشروطه در ایران به وقوع پیوست، گفت: در نظام سلطانی، حکوت شخص‌گرا است؛ یک نفر بالا می‌نشیند و همه مردم قبل از اینکه قانون را ببینند، فرد را می‌بینند. نظام سلطانی دودمان‌خواه است، معمولا قانون نقش  ظاهری ایفا می‌کند و تحت سیطره قدرت قرار  می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه رژیم پهلوی چنین ویژگی‌هایی داشت، افزود: پایگاه مردمی چنین حکومت‌هایی ضعیف و قدرت آنها به قدرت نظامی بند است. در حکومت سلطانی دخالت دائمی در زندگی  افراد یکی از قواعد حکومت  است و در این طور حکومت‌ها اگر یک آدم مقتدر مخالف پیدا شود، عمدتا  انقلاب  یک امر طبیعی است.

پروازی در بخش  دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه از 15 خرداد 42 تا بهمن 57 تعداد شهدای انقلاب اسلامی 3164 نفر بود، اظهار داشت: از بهمن 57 تا خرداد 60، یعنی  اوج عواطف انقلابی، مجموعا 497 نفر اعدام شدند. این آمار  نشان می‌دهد که این نظام بنای انتقام نداشت. چون این آمار در کشورهای دیگر بسیار فراتر  از  این چیزها است؛ مثلا در شوروی 100 هزار نفر و در فرانسه 124 هزار نفر است.

وی یادآور شد: بر اساس اسناد سازمان ملل متحد، از فروردین 58 تا شهریور 59 عراق 636 بار به ایران حمله کرده است. امروز هم اگر تفوق نظامی با عراق باشد و با ما اختلاف داشته باشد، به ایران حمله می‌کند؛ چون پیش از پیروزی انقلاب  اسلامی هم 83 بار به ایران حمله کرده است.

به گزارش خبرنگار جماران، حمیدرضا عسگریان نیز در این مراسم طی سخنان کوتاهی گفت: به دلیل اینکه این خاطرات را در جاهای مختلف تکرار کرده‌ام، در ذهن من نقش بسته است. حتی قصه شب بچه‌های من، این خاطرات بود. تا اینکه دوستان توصیه کردند آنها را چاپ کنم و حدود 13 سال پیش آن را در اختیار حوزه هنری قرار دادم تا بررسی و چاپ کنند ولی به دلایل مختلف این امر میسر نشد تا اینکه امسال تصمیم گرفتیم خودمان این کار را انجام بدهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.