پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

نشست خبری دبیران اجرایی اولین کنگره حزب مجمع ایثارگران اصلاح طلب

جریان اصلاحات «ایثارگری» را محدود به یک جناح نمی داند

ایثار و ایثارگری به بحث جنگ اختصاص پیدا کرده بود و با یک مدل فکری مصادره شده بود تا جایی که بسیاری از ایثارگران در این مجموعه قرار نمی گرفتند و باید از لحاظ فکری تابع یک اندیشه خاص می شدند.

 نشست خبری دبیران اجرایی اولین کنگره حزب مجمع ایثارگران اصلاح طلب، ظهر امروز در حسینیه جماران برگزار شد.

به گزارش جماران، در ابتدای این نشست حجت الاسلام و المسلمین محمد پروازی درباره سابقه مجمع ایثارگران اصلاح طلب، گفت: از پارسال که مجوز را از وزارت کشور دریافت کردیم، مقدمات برگزاری گنگره این مجمع و مشخص شدن اعضای آن پیگیری شد و اساسنامه این تشکل نیز تدوین شد تا در نهایت در روز ۲۶ مرداد ماه سال جاری کنگره ما در تهران برگزار شود. 

در بخش دیگری از این نشست مهدی کیانی نیز با اشاره به هم اندیشی های اعضای فعلی مجمع ایثارگران از دوران اصلاحات، گفت: ایثار و ایثارگری به بحث جنگ اختصاص پیدا کرده بود و با یک مدل فکری مصادره شده بود تا جایی که بسیاری از ایثارگران در این مجموعه قرار نمی گرفتند و باید از لحاظ فکری تابع یک اندیشه خاص می شدند. 

وی افزود: در این فضا ما که از همان دوران اصلاحات با یکدیگر جلساتی داشتیم به این نتیجه رسیدیم که باید تشکل منسجمی داشته باشیم و اعتقاد داریم که نیروهای مسلح هر کدام که می خواهند به سمت و سوی مسائل سیاسی بیاید و در آن دخالت کند، باید حتماً از بازنشستگان این نیروها باشد یا اگر سابقه‌ای در جبهه داشته، این سابقه به صورت داوطلبانه باشد. 

کیانی ادامه داد: ایثار و ایثارگری لزوما نیاز به حضور در جبهه ندارد بلکه همچنان هم می تواند ادامه داشته باشد و ما همچنان نیازمندیم که آن تفکر دهه اول انقلاب را دوباره احیا کنیم. 

در بخش دیگری از این نشست جواد امام، دبیر اجرایی کنگره با اشاره به مفهوم ایثار در جامعه تاکید کرد: معمولا آنچه که از ایثارگری در جامعه ما گفته می شود مربوط به دفاع مقدس است اما ما آمده ایم که آن تفکر را احیا کنیم و در عین حال معتقدیم که هنوز هم می توان ایثارگری را در جامعه شاهد بود چرا که معتقدیم جامعه ای شکوفا خواهد بود که افرادی در آن بخواهند و بپذیرند که از خود بگذرند تا توسعه و پیشرفت در کشور وجود داشته باشد.

وی افزود: ما می خواهیم از تمامی ارکان جامعه پاسداری کنیم و خودمان را از سایر اقشار جدا نمی بینیم و جریان فکری اصلاحات هم معتقد است که ایثارگری فقط به یک جناح یا جریان محدود نمی شود و نیز اینکه ایثارگران را متعلق به یک بخش از جامعه نمی دانیم و  به دنبال رو در رویی با جریان فکری مقابل اصلاحات نیستیم. 

امام با بیان اینکه تا کنون بالغ بر چهارصد و پنجاه نفر عضو مجمع ایثارگران اصلاح طلب شده اند گفت: آقایان مهدی کیانی، ذاکر، ترکاشوند و من مسئول برگزاری کنگره هستیم و آقایان غلامرضا ظریفیان و پروازی و کیانی هیئت رئیسه برگزاری این کنگره هستند. 

وی با تاکید بر اینکه ما در قالب حزب عمل می کنیم و کارکرد آن هم مشخص است، گفت: ما می کوشیم با نسل جوان ارتباط خود را حفظ کنیم و با انتقال تجارب در جهت اداره کشور به سمت کادرسازی برای مدیریت کشور حرکت کنیم. 

امام اظهار کرد: امروز ما با کمبود کادر پرورش یافته که بتواند کار را به نسل بعد خود منتقل کند مواجه هستیم و می کوشیم که الگوی مناسبی را برای آن ارائه کنیم. 

وی با اشاره به زمان برگزاری کنگره تشکل متبوعش گفت: مرکز همایش های رازی با حضور ایثارگران، شخصیت های سیاسی از جریان های فکری مختلف و اعضای مجمع ایثارگران برگزار خواهد شد. 

امام همچنین با بیان اینکه شورای عالی سیاست گذاری از احزاب و شخصیت ها شکل گرفته است، گفت: در حالتی که شورای سیاست‌گذاری دارد فعالیت می کند، کارکردش بیشتر حزبی است و عملاً کسی در شورای نیست که اعتقاد به کار حزبی نداشته باشد اما احزاب ما به شکل قدرتمند در انتخابات حضور ندارند و بنابراین به نظر می‌رسد قانون باید به این سمت حرکت کند که به جای تکیه به افراد به احزاب اتکا کند و اگر چنین شود می توان شاهد بروز جدی فعالیت احزاب در جامعه بود. 

وی ادامه داد: شورای عالی سیاست گذاری گامی علیه تحزب بر نداشته و همواره به دنبال تقویت این وضعیت بوده است.

همچنین غلامرضا ظریفیان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه همه تحولات اساسی جامعه ما گرانیگاهش ایثارگری بوده است، گفت: بعد از انقلاب هم این گرانیگاه، دفاع مقدس بوده است که از همه سنین و ادیان و اقوام و اصناف و گرایش های مختلف در آن حضور داشتند. 

وی افزود: ما می خواهیم فضایی ایجاد کنیم که دیگران را به رسمیت بشناسیم و برای آنان جا باز کنیم و این در حالی است که بیشتر در جامعه ما طوری عمل شده که جا برای دیگران تنگ شده است. 

ظریفیان تاکید کرد: این مجموعه گرایش اصلاح طلبی دارد اما در عین حال دستش را به سوی دیگران هم دراز می کند تا گفت و گویی در میان افراد شکل گیرد. 

وی افزود: برنامه درازمدت این حزب باید این باشد که از شکل آماتوری خود خارج  و حرفه‌ای شود تا مثل بقیه احزاب نباشیم که فصلی عمل می کنند.

در پایان این نشست مهدی کیانی نیز تاکید کرد: ما به دنبال برتری طلبی و خارج کردن حریف از میدان نیستیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.