مرکز آرشیو و اسناد مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(س) و سازمان کتابخانه‌ ها، موزه‌ ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی تفاهمنامه امضا کردند.

مرکز  آرشیو و اسناد مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) و سازمان کتابخانه‌ ها، موزه‌ ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در راستای همکاری های مشترک برای بسط و تعمیق اندیشه‌های امام خمینی (ره) و توسعه و گسترش فرهنگ و معارف انقلاب اسلامی تفاهم نامه مشترک امضاء کردند.

به گزارش جماران، علی داستانی بیرکی، رییس مرکز آرشیو و اسناد مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)، امضای این تفاهمنامه را درگاهی برای معرفی مرکز آرشیو و اسناد مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) به مراجعه کنندگان سازمان کتابخانه‌ ها، موزه‌ ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در بخش‌های مختلف دانست.

وی تصریح کرد: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) طی 33 سال گذشته یک مجموعه غنی از آثار مرتبط با امام خمینی(س) در قالب صوت، تصویر، اسناد مکتوب و غیر مکتوب و دیگر موارد را جمع‌ آوری کرده است و تلاش دارد با امضای تفاهمنامه با مجموعه‌های فرهنگی مختلف، ضمن تبادل منابع و اطلاعات و توسعه آرشیو خود، زمینه‌ توسعه، تبیین و ترویج اندیشه امام راحل را فراهم آورد.

داستانی بیرکی ابراز امیدواری کرد تفاهمات صورت گرفته بتواند در معرفی اندیشه و مکتب فکری امام به نسل جوان و جامعه نقش مؤثری داشته باشد.

به گزارش جماران، در تفاهمنامه مشترک امضاء شده، بین مرکز آرشیو و اسناد مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(س) و سازمان کتابخانه‌ ها، موزه‌ ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، طرفین بر انجام فعالیت‌ های مشترک علمی، آموزشی و فرهنگی به منظور بهره‌ گیری از ظرفیت‌ ها و امکانات طرفین تاکید کردند.

همچنین بهره‌ گیری از توان تخصصی کارشناسان علمی دو مجموعه در زمینه فرآیندهای جمع‌ آوری، ارزشیابی، پردازش، ذخیره‌ سازی، آرشیو و نگهداری، مرمت و اطلاع‌ رسانی منابع و همکاری و مشارکت در حوزه گردآوری و ساماندهی منابع تاریخ شفاهی و تبادل منابع بر اساس ضوابط و دسترسی‌ های تعیین‌ شده از جمله مواردی بود که در امضای این تفاهمنامه مورد تأکید قرار گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.