به گزارش ایرنا نواب قائدی، سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با تمهیدات شهرداری شیراز و همکاری شرکت ایران خودرو دیزل، در شهریور ماه جاری شاهد حضور این اتوبوس ها در این کلانشهر و ارایه خدمت به شهروندان هستیم.
وی ادامه داد: با ورود این تعداد اتوبوس تحول خوبی در حوزه حمل و نقل عمومی شهر شیراز ایجاد خواهد شد.
بنا به گفته مسئولان شهری شیراز، قرار داد خرید 285 دستگاه اتوبوس جدید و هر دستگاه به قیمت چهار میلیارد و 720 میلیون ریال در دوران مدیریت قبلی شهرداری شیراز منعقد شده که از این تعداد 100 دستگاه آن در مرداد سال 96 وارد ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر شد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز در بخش دیگری از مطالب خود گفت: با توجه به تغییرات نرخ ارز در کل کشور و مشکلات مالی رانندگان اتوبوس ها و تاکسی های شیراز، با هدف حفظ کیفیت سرویس دهی خدمات حمل و نقل عمومی به شهروندان و حمایت از رانندگان، ناگزیر به افزایش 15درصدی نرخ کرایه‌ تاکسی ها و سرویس های مدارس شدیم.
قائدی بیان کرد: هزینه دریافتی از مسافران اتوبوس ها از این پس به صورت پیمایش کیلومتری در نظر گرفته می‌شود که این امر سبب افزایش قیمت در برخی خطوط و کاهش قیمت در تعداد دیگری از خطوط ها خواهد شد.
وی ادامه داد: برای برنامه ریزی مطلوب‌تر، رفع مشکلات مردم و استفاده از خدمات الکترونیکی، به منظور کاهش پرداخت نقدی در اتوبوس ها، انتظار می رود شهروندان نیز با تهیه کارت بلیط ،ما را در برنامه ریزی بهتر یاری دهند و از سوی دیگر با این اقدام متحمل پرداخت هزینه اضافی به رانندگان نشوند.
قائدی، همچنین در مورد سرویس مدارس گفت: با توجه به تغییرات در ساختار اداری سرویس های مدارس و تغییر مدیریت از سازمان دانش آموزی به انجمن اولیا مربیان، امیدواریم مسئولان آموزش و پرورش فارس با همکاری شهرداری تمهیداتی پیش بینی کنند تا شهروندان در پرداخت هزینه ها برای استفاده فرزندانشان از سرویس مدارس با مشکل مواجه نشوند.
او گفت: آموزش های لازم به رانندگان سرویس مدارس ارایه شده و آنها برای حفظ ایمنی، سلامت و آرامش دانش آموزان در مسیر مدرسه تا منزل باید متناسب با ظرفیت خودرو خود مبادرت به ارایه خدمات کنند.
اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، روز پنجم شهریورماه 97 در نشست این شورا، لایجه شهرداری این شهر مبنی بر افزایش نرخ کرایه جا به جایی مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس، مینی بوس، تاکسی و سرویس مدارس را در سال 97 تصویب کردند.
سخنگوی شورای شهر شیراز در این نشست گفت: بر اساس این لایحه نرخ کرایه تاکسی‌های گردشگری 20درصد، سایر تاکسی‌ها و همچنین سرویس مدارس 15درصد افزایش یافت.
نواب قائدی افرود: طبق این لایحه، نرخ اتوبوس بر مبنای پیمایش به صورت کیلومتری و بر اساس ورودی 2517ریال و به ازای هر کیلومتر پیمایش خط 130ریال است.
وی ادامه داد: همچنین در این لایحه، نرخ کرایه مینی بوس نیز بر اساس ورودی 4500ریال و به ازای هر کیلومتر پیمایش خط 91ریال در نظر گرفته شده است.
طبق قانون، این مصوبه شورا در صورت تایید از سوی فرمانداری شیراز قابل اجرا خواهد بود و تا قبل از آن هیچیک از رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی یاد شده، حق دریافت کرایه اضافه نخواهند داشت.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.