همچنین با تامین اعتبار، عملیات اجرایی 14پروژه با اعتبار حدود 9 میلیارد تومان آغاز خواهد شد.
علیرضا صحراییان معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه جهرم دوشنبه در گفت‌ و ‌گو با خبرنگار ایرنا گفت: در ادامه بهره ‌برداری از طرح‌های عمرانی هفته‌ دولت با حضور استاندار فارس، روکش آسفالت راه روستایی آبسرد به طول شش و نیم کیلومتر و با اعتبار 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی به بهر‌ه ‌برداری رسید.
وی با بیان اینکه آبسرد در بخش خفر شهرستان جهرم 1300 نفر جمعیت دارد افزود: روکش آسفالت سه و نیم کیلومتر باقی‌ مانده‌ این مسیر نیز تا دو ماه آینده به بهره ‌برداری می‌رسد.
صحراییان به کلنگ‌ زنی 13 کیلومتر راه روستایی کرفت، شاغون و اشکوری در بخش خفر نیز اشاره و بیان کرد: این راه‌ها با برآورد اولیه 2 میلیارد و 600میلیون تومان کلنگ‌ زنی شده‌اند.
فرماندار ویژه جهرم گفت: در دومین روز از هفته‌ دولت از شش پروژه افتتاح سورتینگ بسته‌ بندی میوه با اعتبار یک میلیارد و 200میلیون تومان، بهسازی و عملیات آسفالت بیش از یک کیلومتر از معابر روستای علویه در بخش کردیان با اعتباری بالغ بر 500میلیون تومان و به وسعت 12هزار متر مربع، بهسازی و آسفالت معابر روستای یوسف‌آباد بهسازی و آسفالت معابر روستای یوسف آباد بخش کردیان جهرم با اعتباری حدود 500میلیون تومان، بهره ‌برداری شد.
وی گفت: خانه عالم الغدیر در شهر قطب‌ آباد جهرم با اعتبار100میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و با مساحتی بالغ بر 300 متر مربع افتتاح شد که زمین این منزل مسکونی از سوی خیّر نیک‌اندیش، مرحوم ایازالله سجادی‌ نیا اهدا شده است.
معاون استاندار فارس از دیگر پروژه‌های افتتاحی در این روز به افتتاح فاز اول اقامتگاه بوم ‌گردی قطب‌آباد با مساحت حدود هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر دویست میلیون تومان به همت بخش خصوصی اشاره کرد.
وی درباره‌ پروژه‌های سومین روز از هفته دولت در بخش سیمکان اظهار داشت: اصلاح شبکه روستاهای جنبد و‌ درویشان هر کدام به طول نزدیک به یک کیلومتر و با اعتبار 150 میلیون، بهسازی و آسفالت سه راه روستایی؛ کلاکلی به طول 600 متر مربع و با اعتبار 230 میلیون، روستای زیغان با اعتباری نزدیک به 100 میلیون تومان به طول 450 متر، روستای کوشکسار با اعتباری نزدیک به 170 میلیون تومان به طول یک کیلومتر و بازسازی و تحویل 30 باب منزل مسکونی که در جریان سیل سال 95 تخریب شده بود با اعتبار 750 میلیون تومان از پروژه‌های افتتاحی در هفته دولت در بخش سیمکان بوده است.
فرماندار جهرم در ادامه به کلنگ ‌زنی پروژه‌ سنگفرش پیاده‌ روهای شهر دوزه سیمکان نیز اشاره و بیان کرد:سنگفرش پیاده‌روهای شهر دوزه به عنوان مرکز بخش سیمکان جهرم با یک هزار و 500 نفر جمعیت، به وسعت یک هزار و 200 متر مربع با اعتبار 160 میلیون تومان از محل تملک دارایی و 3 درصد نفت و گاز، کلنگ‌ زنی شد.
امروز 5 شهریور ماه در چهارمین روز هفته دولت،اسماعیل تبادار استاندار فارس و محمدمهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس و مجری سامانه‌های نوین وزارت جهاد کشاورزی برای افتتاح پروژه‌های بخش خفر، به شهرستان جهرم سفر کردند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در حاشیه‌ بهره ‌برداری از طرح تجمیع روستای درمه بخش خفر با بیان اینکه طرح تجمیعی آبیاری روستای درمه این شهرستان 54 هکتار را پوشش می‌دهد گفت: برای اجرای این طرح 7هزار و هشتصد میلیون ریال کمک بلاعوض دولت و نهصد میلیارد ریال آورده‌ی باغداران هزینه شده است.
قاسمی در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه روستای درمه 90خانوار دارد افزود: طرح تجمیع آبیاری این روستا، آب چشمه، قنات‌ها و کل آب‌های جاری را در نقطه بالادستی روستا تجمیع می‌کند و سپس به باغ‌ها انتقال می‌دهد.
وی بیان کرد: با اجرای این طرح، زمینه‌ی اشتغال 94نفر به صورت غیرمستقیم فراهم شده است.
باند دوم محور لار - جهرم حدفاصل دهکویه تا بریز نیز به طول ٨/٥ کیلومتر با هزینه‌ای بالغ بر ١٢٨ میلیارد ریال با حضور استاندار فارس و مسئولان، صبح امروز دوشنبه 5شهریور ماه افتتاح شد.
جهرم در 193 کیلومتری جنوب شرقی شیراز است.
9910 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.