به گزارش ایرنا، علی سلحشوری شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز، مجموع اعتبارات مصوب این طرح ها را 797 میلیارد تومان برشمرد و افزود: از این میزان 598 میلیارد تومان به استان ابلاغ شده که 65 درصد آن تخصیص یافته است.
وی ادامه داد: 738 میلیارد تومان از کل اعتبارات طرح های ملی و ملی با ویژگی استانی در قالب اسناد خزانه و به شکل نقدی به استان فارس تخصیص داده خواهد شد که از این میزان حدود 26 میلیارد تومان به شکل نقدی برای پرداخت حقوق پرسنل شاغل در طرح های عمرانی، 567 میلیارد تومان در قالب اسناد خزانه و 145 میلیارد تومان هم در قالب اسناد خزانه بند (ز) که در دیماه امسال نقد می شود تخصیص می یابد.
او اظهار داشت: امسال نیز تاکنون حدود یک هزار و 100 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان به تفکیک فصل، برنامه و شهرستان تصویب شده و موافقفت نامه آن هم در حال مبادله است.
سلحشوری گفت: این عدد نیز شامل حدود 160 میلیارد تومان اعتبارت تملک دارایی سرمایه استانی با تخصیص 54 درصدی، 245 میلیارد تومان در قالب سه درصد نفت و گاز با تخصیص 81 درصدی و و 570 میلیارد تومان در قالب توازن منطقه ای، 37 میلیارد تومان در قالب ارتقای شاخص های توسعه اقتصادی و 47 میلیارد تومان هم در قالب 27 صدم ارزش افزوده بوده که تاکنون در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مصوب شده است.
معاون هماهنگی برنامه ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس اظهار داشت: همچنین 602 میلیارد تومان هم در قالب اعتبارات هزینه ای به استان ابلاغ شده که بر اساس شاخص بین دستگاه های اجرایی توزیع شده و موافقت نامه مربوطه نیز مبادله شده است.
سلحشوری افزود: با توجه به ابلاغ این عدد که تخصیص آن تا پایان شهریور به ادارات ابلاغ شده تاکنون با مشکل خاصی مواجه نشده ایم و پیش بینی ما این است که در نیمه دوم امسال هم برای ادارات مشکل خاصی ایجاد نخواهد شد اما مدیران دستگاه های اجرایی باید صرفه جویی را در دستور کار خود قرار دهند.

**دستگاه های اجرایی فارس به اجرای نظام آماری ثبتی مبنا کمک کنند
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس نیز در این نشست خبری گفت: دستگاه های اجرایی استان با این معاونت در اجرای نظام آماری ثبتی مبنا همکاری کنند.
عبدالحمید سنگی افزود: با توجه به اینکه اطلاعات آماری دائم در حال تغییر است، نظام آماری کشور به دنبال این بود که از سمت و سوی سرشماری و اجرای طرح های آماری به سمت آمارهای ثبتی مبنا حرکت کند.
وی ادامه داد: این آمارها در کشورهای پیشرفته سال هاست که در حال اجرا است و آمارها به شکل برخط در دسترس قرار دارد و برنامه ریزی ها بر اساس آمار به روز انجام می شود.
او اظهار داشت: مرکز آمار ایران نیز انجام این کار را در کشور از 2 سال قبل آغاز کرده و زمینه های عملیاتی شدن آنرا در وزارتخانه ها و سازمان ها ایجاد کرده و تحقق این مهم امسال به شکل جدی تری دنبال می شود.
سنگی تصریح کرد: در کشور هر سال شاهد اجرای تعداد زیادی طرح های آماری هستیم که مرکز آمار و دولت بر اساس آن آمار گزارش هایی از نرخ بیکاری، نرخ تورم و رشد اقتصادی کشور ارائه می کنند.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین اتفاقاتی که در بخش آماری در کشور و استان روی می دهد بحث سرشماری نفوس و مسکن است که یک کار بسیار سخت و پرهزینه است.
وی گفت: آمار حاصل از این سرشماری بلافاصله نیز دچار تغییر می شود و بنابراین نظام آماری کشور به دنبال این است که از به جای انجام سرشماری، از آمار ثبتی دستگاه ها که به برخط و به روز است استفاده شود.
سنگی اضافه کرد: ما این کار را در استان از اداره کل ثبت احوال آغاز کردیم و خواستیم که نظام آماری آنها را به روز کنیم و این اطلاعات را به شکل آنلاین در اختیار داشته باشیم که البته طبیعی است که دستگاه ها تمایلی برای ارائه آمار خصوصی خود ندارند و برای ارائه آنها مقاومت می کنند.
وی، از دستگاه های اجرایی استان خواست که در این زمینه همکاری لازم را با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان داشته باشند.
او ادامه داد: اگر سیستم ثبتی مبنا نهایی شود و دستگاه های اجرایی آمار و اطلاعات را در اختیار ما قرار دهند امکان دسترسی آسان و دقیق به آن آمار برای برنامه ریزان کشور فراهم خواهد بود.
6122/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.