به گزارش ایرنا، علیرضا عرب بیگی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران کاشان بیان کرد: دستگاه های اجرایی و به ویژه بانک های این شهرستان که نسبت به دستورالعمل اجرای مدیریت مصرف برق بی اعتنا هستند، ابتدا اخطار دریافت می کنند و سپس امور برق شهرستان نسبت به قطع انشعاب آنها اقدام خواهد کرد.
وی افزود: مصرف برق با توجه به اوج گرمای امسال تا کنون به 264 مگاوات نیز رسیده و میزان تولید برق تنها نیروگاه گازی برق کاشان (دیماند) تا کنون 250 مگاوات بوده که در مدار سراسری برق کشور قرار می گیرد.
مدیر امور برق کاشان تصریح کرد: مدیریت بهینه مصرف برق در دستگاه های اجرایی و اداره های شهرستان با توجه به این شرایط باید تا پایان مرداد سال جاری تداوم یابد.
او با قدردانی از همکاری خوب مردم در زمینه مدیریت مصرف اضافه کرد: تداوم صرفه جویی به عنوان یک رسالت عرفی و ملی و مدیریت مصرف بهینه برق از خاموشی های بیشتر و قطعی برق در این شهرستان جلوگیری می کند.
عرب بیگی همچنین از مشترکان برق خواست تا پس از پایان برنامه خاموشی وسیله های برقی را به مرور زمان روشن کنند، زیرا روشن کردن همزمان این وسیله ها به ویژه کولرها موجب آسیب دیدن آنها، تجهیزات شبکه های برق و خاموشی های دوباره خواهد شد.
وی در ادامه اصطلاح رایج فروش برق کشور بین مردم را نادرست دانست و تشریح کرد: جمهوری اسلامی ایران برای پایداری شبکه با هفت کشور برق مبادله می کند و هیچ فروشی در کار نیست.
مدیر امور برق کاشان افزود: برخی کشورها مانند جمهوری آذربایجان و ارمنستان به علت موقعیت جغرافیایی در تابستان به برق نیاز ندارند و به برخی کشورها از جمله ایران صادر می کنند و ایران نیز در زمستان به این کشورها برق صادر می کند.

** 110 میلیارد ریال طرح در شهرستان کاشان اجرا می شود
مدیر امور برق کاشان در ادامه به بهره برداری از 10 طرح توسعه برق با اختصاص اعتباری افزون بر 25 میلیارد ریال در هفته دولت اشاره کرد و گفت: طرح هایی با ارزش 110 میلیارد ریال در مجموع تا پایان سال جاری در این شهرستان اجرا خواهد شد.
وی اجرای 70 کیلومتر تبدیل سیم به کابل را از جمله شاخص ترین طرح ها عنوان کرد و افزود: برای اجرای هر یک کیلومتر 500 میلیون ریال هزینه می شود و پس از تکمیل در کنار کنترل خاموشی ها از هدر رفت برق و دزدی سیم ها که منجر به مشکلاتی برای مردم و امور برق می شد، جلوگیری خواهد کرد.
عرب بیگی بیان کرد: هم اکنون با 30 مشترک دارای کمتر از 100 کیلووات تولید انرژی خورشیدی در این شهرستان قرارداد بسته شده و یک هزار و 800 کیلو وات تولید انرژی خورشیدی نیز در مرحله امضای قرارداد است.
او اضافه کرد: هر پنل یک کیلو واتی در روز به طور تقریبی پنج کیلووات برق تولید می کند که هر کیلو وات نزدیک به هشت هزار ریال خریداری می شود.
به گفته وی، 184 هزار و 242 مشترک برق در شهرستان کاشان وجود دارد که از این تعداد 151 هزار و 132 خانگی، 22 هزار و 888 تجاری، 6 هزار و 550 عمومی، 2 هزار و 95 صنعتی و یک هزار و 557 مشترک بخش کشاورزی هستند.
شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر 365 هزار نفر در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.