به گزارش ایرنا رئیس هیات پزشکی ورزشی استان فارس، دوشنبه در آیین افتتاح این کلینیک بیان داشت: با بررسی هایی که از سوی دست اندرکاران این هیات به عمل آمد، ایجاد کلینیک تخصصی تغذیه ورزشی ضروری تشخیص داده شد و با فراهم کردن زیر ساخت های لازم این کلینیک راه اندازی شد.
کاوه باشتی افزود: این کلینیک تخصصی با برخورداری از دستگاه های روز دنیا برای ارایه مشاوره و خدمات کارآمد به ورزشکاران با اعتباری افزون بر 500 میلیون ریال ایجاد شده است.
وی ادامه داد: این هیات با شعار پشتیبان ورزش قهرمانی و حامی سلامت همگانی، همواره کوشیده تا بهترین خدمات روز دنیا در زمینه های مختلف همچون آموزش، خدمات درمانی، روانشناسی ورزشی و تغذیه ورزشی را به جامعه ورزش ارایه کند.
باشتی، سلامت در ورزش را از مهمترین مسایل برای ورزشکاران برشمرد و افزود: ورزش کردن یک فعالیت مثبت است اما صحیح ورزش کردن نکته ای است که ورزشکاران و شهروندان باید به خوبی به آن توجه داشته باشند تا فعالیت های ورزشی آنها موثر واقع شود در غیر این صورت این امر می تواند با آسیب همراه باشد و ورزشکار را از انجام فعالیت ورزشی باز دارد.
مسئول کمیته تغذیه هیات پزشکی ورزشی فارس هم در این آیین گفت: تغذیه در ورزش از نکات حائز اهمیت است که باید به خوبی به آن پرداخته شود و با استفاده از امکانات این کلینیک می توانیم بهترین خدمات در حوزه تغذیه ورزشی که یکی از چندین خدمات کارآمد پزشکی ورزشی است به جامعه ورزش استان ارایه دهیم.
اسکندر رحیمی، ادامه داد: اگر چه خدمات این کلینیک به عموم شهروندان قابل ارایه است اما به موضوع تغذیه ورزشکاران این استان به صورت تخصصی می پردازد و به ویژه برای ورزشکارانی که عضو کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی هستند، خدمات خاصی در نظر گرفته شده است.
او گفت: دستگاه های مورد استفاده در این کلینیک که بتازگی خریداری شده از پیشرفته ترین دستگاه های روز دنیاست که می تواند تمام قسمت های مختلف بدن انسان را آنالیز کرده و میزان چربی، استخوان، عضله و آب بدن را متناسب با وزن افراد مشخص کند.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.