به گزارش ایرنا، عنایت الله رحیمی شنبه در جمع شهرداران و روسای شوراهای شهر شهرستان بوانات، یکی از اصلی ترین مشکلات موجود در استان را مساله آب آشامیدنی و کشاورزی دانست و افزود: باید بپذیریم که کشورمان یک کشور گرم و خشک است و روز به روز به سمت کم آبی بیشتر حرکت می کنیم.
وی ادامه داد: در حالی که در سال زراعی 95- 96 شاهد بارش 270 میلیمتر باران در استان بودیم این میزان در سال زراعی 96- 97 به 130 میلیمتر کاهش یافت.
او افزود: البته گرم و خشک بودن کشور و کاهش بارش ها به این معنا نیست که امکان عبور از این وضعیت وجود ندارد و شرایط جدیدی پیش رو خواهیم داشت چرا که در گذشته هم کشور با چنین وضعیت اقلیمی مواجه بوده و گذشتگان ما از آن شرایط عبور کردند و با همان کم آبی ها توانستند بزرگترین تمدن جهان را ایجاد کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: امروز هم ما وظیفه داریم که با مصرف درست و بهینه آب به پبشرفت کشور و توسعه اقتصاد کمک کنیم اما لازمه این کار این است که همه بپذیریم که در بحث آب دچار مشکل هستم و نیاز است که رفتار خود را تغییر دهیم.
رحیمی افزود: اگر هر فرد و هر خانواده به میزان 20 درصد از آنچه تا امروز آب مصرف می کرده را کاهش دهد و این صرفه جویی در حوزه کشاورزی و صنعت هم رعایت شود قطعا مشکل کم آبی قابل مدیریت خواهد بود.
وی درباره برنامه های انجام شده و در دست اقدام برای حل مشکلات آب شهرستان بوانات هم گفت: برای تامین آب آشامیدنی مردم شهر قادرآباد، حفر یک حلقه چاه در دستور کار قرار گرفته که تاکنون 165 متر از آن حفاری شده است.
او اضافه کرد: علاوه بر این 2 حلقه چاه کشاورزی و یک حلقه چاه متعلق به شهرداری هم وارد مدار تامین آب این شهر شده و یک مخزن 2 هزار و 500 متر مکعبی هم در دست ساخت قرار گرفته است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس بیان کرد: در شهر حسامی هم اقداماتی از جمله حفر یک حلقه چاه، ساخت مخزن و اجرای خط انتقال در دست انجام است.
رحیمی افزود: در بوانات هم ساخت مخزن یک هزار و 500 متر مکعبی در دستور کار قرار گرفته که هم اینک حدود 96 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم در کنار تکمیل آن شاهد اجرا و تکمیل خط انتقال آب آن نیز باشیم.
وی اظهار داشت: علاوه بر این حفر یک حلقه چاه نیز در دست اقدام و یک حلقه چاه هم در حال کف شکنی است.
او گفت: در بحث راه های اصلی شهرستان نیز 730 میلیارد ریال اعتبار پیش بیینی شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس اضافه کرد: از جمله این محورها می توان به احداث سه محور جدید در بوانات با اعتباری در حدود 240 میلیارد ریال و محور در دست احداث سروستان – مزایجان به طول 9 کیلومتر و با اعتبار 75 میلیارد ریال اشاره کرد.
رحیمی گفت: همچنین اعتبارات ملی راه های اصلی شهرستان هم حدود 315 میلیارد ریال و قراردادهای 41 کیلومتر راه روستایی هم 415 میلیارد ریال است.
وی اضافه کرد: تبدیل راه فرعی به اصلی از سمت بوانات به خرم بید به طول پنج کیلومتر نیز از دیگر پروژه هایی است که پیمانکار آن از سمت بوانات انتخاب شده و طی 10 روز آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
او گفت: همچنین 2 و نیم کیلومتر از محور مزایجان هم در صورت تامین قیر توسط دهیاری ها روکش آسفالت خواهد شد.
رحیمی افزود: ظرف 2 هفته آینده شاهد اجرایی شدن قطعه دوم محور قادرآباد – کُره ای به طول 10 کیلومتر و مبلغ قرارداد 50 میلیارد ریال خواهیم بود.
وی ادامه داد: علاوه بر این در زمینه های ورزشی و بهداشت و درمان هم فعالیت های خوبی در شهرستان بوانات در دست انجام است و اداره کل ورزش و جوانان فارس 14 مورد زمین چمن یا کلنگ زنی کرده و یا در دست اجرا دارد.

**حماسه پیروزی جنگ هشت ساله با پیروزی در جنگ اقتصادی تکرار خواهد شد
رحیمی، با اشاره به کوشش همه جانبه دشمنان برای وارد آوردن فشار به مردم و نظام و وضع تحریم های گسترده افزود: مردم ما همانگونه که در سایه همدلی و رهنمودهای بنیان گذار جمهوری اسلامی جنگ هشت ساله را با پیروزی پشت سر گذاشتند، جنگ اقتصادی که دشمن علیه کشورمان به راه انداخته را نیز با اتحاد و همدلی و تبعیت از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب با پیروزی پشت سر خواهند گذاشت و حماسه دفاع مقدس را تکرار خواهند کرد.
رحیمی افزود: به رغم اینکه تحریم های ظالمانه اکثر بخش های کشور را شامل می شود اما مقاومت و ایستادگی مردم، درایت و تدبیر مسئولان و ظرفیت ها و پتانسیل های کشور سبب شده که این تحریم ها تا حد زیادی بی اثر باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس ادامه داد: در شرایط امروز همه ما به عنوان خدمتگزاران نظام و مردم وظیفه داریم که تمام کوشش خود را به کار گیریم تا امور مردم به سرانجام برسد.
وی بیان کرد: به همین دلیل لازم است که روش های گفتمانی خود را با مردم اصلاح کنیم و مردم را به عنوان صاحبان اصلی انقلاب محرم خود بدانیم و واقعیت ها را با آنها در میان بگذاریم و آنها در جریان شرایط کشور قرار دهیم.
رحیمی اظهار داشت: قطعا اگر با مردم صادقانه سخن بگوییم آنها نیز صادقانه با ما همراهی خواهند کرد.
بوانات در شمال استان فارس است.
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.