به گزارش ایرنا محمد علی نبی پور دوشنبه شب در مراسم افتتاح اقامتگاه بوم گردی ادیب گناباد گفت: متقاضیان ایجاد پنج اقامتگاه بوم گردی برای دریافت تسهیلات در سال گذشته به بانکهای عامل معرفی شدند ولی تاکنون موفق به دریافت تسهیلات نشدند.
وی با بیان اینکه زیرساختهای موجود در گناباد متناسب با ظرفیتهای گردشگری آن توسعه نیافته است، افزود: ایجاد اقامتگاههای بوم گردی معضل کمبود زیرساختهای این بخش را کاهش می دهد.
وی اظهار کرد: متصدیان اقامتگاههای بوم گردی باید ضمن آشنایی با علم روز و تخصص گردشگری جهان و کشور برای افزایش ماندگاری گردشگران در شهرستان گناباد تلاش کنند.
فرماندار گناباد گفت: بعد از ثبت جهانی قنات قصبه موضوع گردشگری گناباد وارد مرحله جدید شد و افزایش سهم این شهرستان در صنعت گردشگری کشور و افزایش جذب گردشگران داخلی و خارجی مورد توجه خاص مسئولان ذیربط قرار گرفت.
وی یکی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب را توجه به صنعت گردشگری دانست و افزود: باید با استفاده بیشتر از توان موجود برای نقش آفرینی بیشتر بخش گردشگری در رونق اقتصادی و اشتغال آفرینی تلاش کرد.
وی ادامه داد: با وجود آثار تاریخی و گردشگری غنی در گناباد مانند قنات جهانی قصبه و اقدامات موثر در حوزه گردشگری، میزان ماندگاری مسافران و گردشگران در این شهرستان از نصف روز در تعطیلات نوروزی پارسال به حدود 2 روز در مدت مشابه امسال افزایش یافت.
نبی پور اظهار کرد: طرح جامع گردشگری گناباد به عنوان چهارمین شهر کشور روز دوشنبه هفته جاری به تصویب کارگروه میراث فرهنگی کشور رسید که از مزایای آن تامین اعتبار از محل اعتبارات دولتی برای توسعه گردشگری و همچنین در نظر گرفتن افق شهرسازی گناباد با رویکرد گردشگری است.
اقامتگاه بوم گردی ادیب که یکی از بناهای تاریخی متعلق به دوران قاجار است به عنوان چهارمین اقامتگاه بوم گردی شهرستان گناباد دوشنبه شب مورد بهره برداری قرار گرفت.
پیش از این سه اقامتگاه در مناطق روستایی و روستای هدف گردشگری ریاب گناباد به بهره برداری رسیده بود.
شهرستان گناباد دارای 250 اثر تاریخی و معنوی است که از این تعداد 142 اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
چهار موزه باستان شناسی، مردم شناسی، آب و موزه روستایی زعفران نیز در گناباد برای بازدید علاقه مندان دایر است.
این شهرستان در 287 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.
7545/2095/ 6053 خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.