در این یادداشت به قلم محمد مهدی جعفری زاده صاحب امتیاز و مدیرمسئول این روزنامه آمده است: معاون سازمان میراث فرهنگی دستور بررسی تخصصی حادثه اتوبوس گردشگران آلمانی را صادر کرد، حادثه ای که به کشته شدن 2 گردشگر خارجی و مصدومیت 18 تن دیگر منجر شد.
اگرچه حوادث جاده ای در هر کشوری برای مردم و گردشگران داخلی و خارجی، امکان وقوع دارد و برخی مواقع قابل پیشگیری نیست، ولی چون کشور ما در سطح جهان، بیشترین آمار تلفات جاده ای و رانندگی را دارد و از این حیث مشهور است، هم برای حفظ جان هموطنانمان و هم گردشگران خارجی باید، بیش از یک ابراز تأسف و ناراحتی، علاج آن را به فرداهای مجهول واگذار نکرد.
متأسفانه در کشور ما، هر زمانی که یک حادثه تلخ روی می دهد تا مدتی که خبر آن داغ و نقل محافل است همه به تکاپو می افتند و می گویند باید فکر جدی برای آن کرد ولی بعد از گذشت چند روز، رها می شود و تا رخ دادن حادثه بعدی، انگار نه انگار که باید راه حلی و راهکاری برای آن پیدا می شد!
در این گونه مواقع، هیچ تیم برنامه‌ریزی و اجرایی، برای فروکاستن از این حوادث شکل نمی گیرد و اگر هم شکل بگیرد، خروجی تأثیرگذاری ندارد.
امروز که تعدادی گردشگر آلمانی در مسیر تهران به شیراز دچار حادثه شده و چند نفر فوت و بقیه مجروح شده اند، انعکاس جهانی آن برای اعتبار و حیثیت کشور ما خسارت آور است و هم به لحاظ افکار عمومی مردم آلمان و هم سایر کشورهای توریست فرست، نامطلوب بوده و قضاوت جهانیان جهت تأمین امنیت جانی گردشگران در کشور ما، منفی خواهد بود.
همه می دانند که گردشگران خارجی، چنانچه با خاطرات و اطلاعات خوب از کشور ما به زادگاهشان برگردند، سفیران خوبی برای انتقال فرهنگ، تمدن و توانمندی های ما خواهند بود. از طرف دیگر بدین طریق روابط بین ملت ها تقویت شده و افکار واندیشه های جهانی به هم نزدیکتر می شوند.
نکته سوم اینکه بسیاری از شایعات مخرب و بدبینی‌ها و قضاوت های منفی که توسط دشمنان ایران، در سطح جهان وجود دارد، توسط گردشگرانی که بزرگواری و فهم بالای مردم ایران را می بینند، خنثی می شود و آنها تصحیح کننده جوّ حاکم بر جهان می شوند.
علاوه بر موارد فوق در بسیاری از کشورها، درآمد حاصل از گردشگران خارجی، بیشتر از درآمد نفت کشور ماست و درآمدزایی حاصل از توریسم، نجات دهنده یک کشور است.
ما از طریق صادرات نفت، فقط مقداری ارز وارد کشور می کنیم و هیچکدام از موارد مثبت فوق الذکر از آن به دست نمی آید. پس مسئولان تلاش کنند که با ایمن سازی جاده ها و کاهش سوانح رانندگی، صنعت توریسم با تمام فواید آن را از دست ندهند.
6114/ 2027
دریافت کننده: علی اکبر خرامش ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.