بیژن قریب زاده، جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: در فروردین 97، علی امیرسالاری، اسماعیل عباس‌ زاده و علی ‌اصغر عباس ‌زاده، سه نفر از خیران این شهرستان، یک قطعه زمین به مساحت یک هزار و 50 مترمربع و به ارزش 870 میلیون ریال برای ساخت مسجد و حسینیه در منطقه صادق‌ آباد جهرم وقف کردند.
وی بیان کرد: منطقه صادق ‌آباد جهرم هم اینک تنها یک مسجد دارد و ساخت این حسینیه با تامین هزینه آن از محل اداره‌ اوقاف و امور خیریه و مساعدت خیران در اولویت برنامه های این اداره قرار خواهد گرفت.
قریب ‌زاده ادامه داد: همچنین در خرداد 97 واقف نیک‌اندیش غلامعباس توحیدی، یک قطعه زمین به مساحت 138مترمربع و به ارزش 650میلیون ریال که در جوار مسجد بهارستان شهر جهرم قرار دارد با نیت ساخت پارکینگ برای این مسجد، وقف کرد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جهرم اضافه کرد: در تیرماه 97 نیز مرتضی قلی رستگار یکی دیگر از خیران این شهرستان که از اهالی روستای کته از توابع بخش خفر جهرم است، قطعه زمینی به مساحت 476 مترمربع و به ارزش 300 میلیون ریال با نیت ساخت مجتمع فرهنگی مذهبی شامل دارالقرآن و کتابخانه وقف کرد.
وی، با بیان اینکه استان فارس به لحاظ تعداد موقوفات رتبه نخست کشور را داراست، گفت: در سه ماه نخست سال 97 شهرستان جهرم و گراش با چهار وقف در بین شهرستان های فارس، بیشترین تعداد وقف را به خود اختصاص داده اند.
شهرستان جهرم در فاصله 193کیلومتری شیراز قرار دارد.
ف . ت/ 6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.