به گزارش خبرنگار ایرنا دستور کار چهل و نهمین نشست شورای شهر شیراز، انتخاب هیات رئیسه برای دومین سال فعالیت این شورا عنوان شده بود و باید در این جلسه، اعضای هیات رئیسه ،اعضای کمیسیون ها و ناظران شورا در مناطق و سازمان های شهرداری شیراز تعیین می شد.
در نشست امروز (دوشنبه) نظرات مختلفی از سوی اعضای این شورا در مورد انجام انتخابات و تعیین هیات رئیسه مطرح شد اما در نهایت با رای اکثریت اعضا این انتخابات به هفته آینده موکول شد.

**لابی هایتان را علنی کنید
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز که موافق برگزاری انتخابات هیات رئیسه در روز دوشنبه بود، اظهار داشت: اگر برخی اعضای این نهاد می خواهند لابی انجام شود در حضور جمع و در صحن علنی در این مورد اقدام کنند و بهتر است که این انتخابات امروز برگزار شود.
احمد رضا دستغیب ادامه داد: یکی از شعارهای این شورا، شفاف سازی و ایجاد اتاق شیشه ای بوده که با این رویه عکس آن دیده می شود و باید هر مذاکره ای در مورد انتخاب هیات رئیسه جدید در جلسه علنی امروز شورای شهر انجام شود.
وی گفت: بر اساس قانون این انتخابات باید پانزدهم مردادماه جاری برگزار می شد و یک هفته در انجام آن تاخیر شده به همین سبب باید همین امروز برگزار شود.

**جلسات خصوصی برگزار نشده
عبدالرزاق موسوی، عضو شورای شهر شیراز که یکی از مخالفان برگزاری انتخابات هیات رئیسه در هفته جاری بود، در این نشست، گفت: انتخابات هیات رئیسه نباید امروز برگزار شود زیرا مقرر شده بود که جلسه همفکری غیر علنی صبح دوشنبه برگزار می شد و عصر همین روز در این مورد رای گیری صورت می گرفت اما صبح امروز جلسه مورد نظر تشکیل نشد.

**براساس قانون امروز باید انتخابات برگزار می شد
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز در ادامه این نشست در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: به استناد قانون، امروز باید انتخاب هیات رئیسه جدید شورای شهر شیراز انجام می شد و حتی رای گیری در مورد موکول کردن آن به هفته آینده، قانونی نبود.
نواب قائدی افزود: برخی اعضای شورای شهر شیراز با استناد به بخشنامه وزارت کشور مبنی بر اینکه چون شورای پنجم شیراز حدود 15روز دیرتر کار خود را آغاز کرده پس می تواند تا پایان مردادماه جاری انتخابات هیات رئیسه جدید را برگزار کند و از این رو انتخابات را به هفته آینده موکول کردند در حالیکه در مورد این بخشنامه من هیچ اطلاعی ندارم و تا کنون آن را مشاهده نکرده ام.
وی ادامه داد: طبق قانون حداکثر تا چهاردهم مرداد هر سال باید هیات رئیسه جدید از طریق رای گیری انتخاب شود.
رئیس کمیسیون حقوق شهروندی شورای شهر شیراز در این مورد به خبرنگار ایرنا گفت: تفسیرهای متفاوتی در صحن علنی شورا ارایه شد ولی براساس آیین نامه نحوه اداره جلسات شورا و آیین نامه مصوب شورای عالی استان ها، شورای اسلامی شهر بدون هیات رئیسه نمی تواند باشد و زمانی که مهلت قانونی هیات رئیسه به اتمام می رسد و هنوز رای گیری نشده باید هیات رئیسه سنی تشکیل شود و انتخابات را برگزار کند.
احمد تنوری افزود: یکی از ایرادهایی که برخی اعضا با استناد به آن انتخابات هیات رئیسه را به هفته آینده موکول کردند این بود که دستور جلسه باید هفت روز قبل از صحن علنی به دست تمام اعضا برسد در صورتی که در طول یک سال گذشته این موضوع بارها اتفاق افتاد اما هیچکدام از اعضا واکنش و مخالفتی در این مورد نداشتند.
وی ادامه داد: به نظر من براساس قانون باید امروز انتخاب هیات رئیسه شورا شهر شیراز انجام می شد هرچند که معتقدم دلیل مخالفت های اکثریت اعضا به دلیل آیین نامه و ارایه دیر هنگام دستور جلسه و یا موارد قانونی دیگر نبود.
تنوری اظهار داشت: یکی از مواردی که به نظر من باید در دستور کار شورای شهر قرار گیرد و مانند روال تعیین شده سال گذشته نباشد این است که نظارت اعضای شورای شهر در سازمان ها و مناطق شهرداری برای شخص خاصی تعیین نشود و این حق به همه اعضا داده شود.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.