به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمدمهدی حاتمی، سه شنبه در نشست با مدیران سازمان اوقاف و امور خیریه استان فارس و شرکت موقوفه دانش سلامت کوثر شیراز که در تولید تجهیزات پزشکی و ایمپلنت های ارتوپدی فعالیت می کند، افزود: عملکرد این شرکت در حوزه های جدید و پیشرو، بسیار مهم و در دوره کنونی ضروری است.
وی تاکید کرد: ظرفیت تولید محصولات دانش بنیان در حوزه پزشکی از جمله تولید ایمپلنت های ارتوپدی در شرکت موقوفه دانش سلامت کوثر وجود دارد و هدف گذاری این شرکت باید بر مبنای خودکفایی کشور در تولید این محصولات باشد.
حاتمی ادامه داد: موقوفات می توانند در حوزه های دانش بنیان و علوم جدید ورود کرده و فعالیتی بارز در این زمینه داشته باشند.
معاون بهره وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: این سازمان تصمیم جدی دارد که در حوزه فناوری و تولید محصولات دانش بنیان ورود کند که نتایج این اقدام به زودی در کشور مشاهده خواهد شد.
حاتمی اضافه کرد: صندوق سرمایه گذاری و حمایت از تولیدات دانش بنیان در سازمان اوقاف و امور خیریه تاسیس شده و به زودی دستاوردهای ایجاد این صندوق در کل کشور مشاهده خواهد شد.
وی بیان داشت: قبل از انجام سرمایه گذاری در حوزه های فناوری و تولید محصولات دانش بنیان از محل موقوفات، باید سیاستگذاری ها و اهداف به طور شفاف و روشن تبیین و بر مبنای هدفگذاری انجام شده، سرمایه مورد نیاز تامین شود.
حاتمی با اشاره به اینکه رفع نیازهای کشور در دوره کنونی یکی از اولویت های سازمان اوقاف و امور خیریه است، گفت: البته باید دقت شود که در این حوزه مسایل حقوقی موقوفات به صورت دقیق، شفاف و مکتوب مستند سازی شود تا در آینده مشکلاتی در این زمینه ایجاد نشود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس نیز در این نشست اظهار داشت: بر اساس طرح اولیه شرکت موقوفه دانش سلامت کوثر باید 100میلیارد ریال سازمان اوقاف و امور خیریه برای توسعه این شرکت برای تولید ایمپلنت های ارتوپدی پرداخت می کرد.
سید عباس موسوی افزود: از این مبلغ تاکنون 20 میلیارد ریال آن به شرکت نامبرده پرداخت شده و 15میلیارد ریال دیگر آن به زودی از محل موقوفات استان فارس پرداخت خواهد شد، اما توانایی پرداخت مابقی این تعهد در استان وجود ندارد و اگر رقم مورد نظر تامین نشود این شرکت تعطیل خواهد شد.
خط تولید شرکت موقوفه دانش سلامت کوثر شیراز به دلیل مشکلات مالی هم اینک متوقف شده است.
در ادامه این نشست، معاون بهره وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با پرداخت 100میلیارد ریال تسهیلات و پرداخت اقساط آن از محل درآمد موقوفات استان فارس و همچنین سرمایه گذاری سازمان اوقاف در این شرکت موافقت کرد.
معاون بهره وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین به همراه تعدادی از مدیران این سازمان از خط تولید محصولات دانش بنیان شرکت موقوفه دانش سلامت کوثر در شیراز بازدید کردند.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.