سعید محمودی شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این 2 تن یونجه اهدایی دوستداران و خیرین محیط زیست بود که در پارک ملی و منطقه حفاظت شده بهرام گور شهرستان نی ریز و در مناطق زیست گورخر آسیایی پخش شد.
وی اضافه کرد: این مقدار یونجه را کشاورزان و دامداران شهر لپویی و زرقان شیراز تامین کردند و از شهر زرقان شیراز بارگیری به شهرستان نی ریز بارگیری و توسط موسسه دوستداران حیات مهر حیوانات پخش شد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس اضافه کرد: در سالهای اخیر تداوم خشک سالی و کم آبی باعث خشک شدن بعضی از چشمه های دائمی منطقه بهرام گور نی ریز شده که می تواند عامل موثری در به خطر افتادن زندگی زیستمندان این منطقه باشد.
محمودی افزود: این موضوع سبب شده گونه جانوری گورخر برای تغذیه شبانه به سمت مزارع یونجه در منطقه حسن آباد بیاید که گاه با تصادفات جاده ای مواجه می شود و سلامت زیست این حیوان را تهدید می کند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس بیان کرد: برای کنترل این موضوع از ابتدای اردیبهشت ماه 97 نسبت به استقرار گشت های شبانه و نصب تابلوهای هشدار دهنده در مسیر، تهیه تراکت و توزیع آن در مسیر و آگاه سازی رانندگان کامیون، نصب چندین بنر در مسیر و توزیع هفتگی چهارتن علوفه در منطقه اقدام شده است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس همچنین از رانندگان کامیون ها خواست برای کاهش تصادفات جاده ای و جلوگیری از تلف شدن حیات وحش در مسیرهایی که در حاشیه مناطق تحت مدیریت محیط زیست است با رعایت کامل قوانین راهنمایی و رانندگی و توجه به هشدارها برای حفظ سلامت گونه های جانوری در مسیرها رانندگی کنند.
پارک ملی بهرام گور و منطقه حفاظت شده بهرام گوردر شرق استان فارس و شمال شرقی شهرستان نی ریز بیش از یک هزار راس گور آسیایی را در خود جای داده است.
این منطقه از سال 1351 تحت حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت و وسعتی برابر با 420هزار هکتار مساحت دارد.
نی ریز در 192کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.