دکترمریم بهمنیار چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: جمع آوری این داروها که تولیدی هفت شرکت داروسازی است با همکاری داروخانه های شهرستان فسا انجام شده و بیمارانی که والزارتان مصرف می کنند برای تغییر دارو باید به پزشک یا داروساز مراجعه کنند.
بهمنیار گفت: این دارو برای کنترل فشارخون و پیشگیری از نارسایی قلبی تجویز می شود و با توجه به گزارش جمع آوری داروی والزارتان از بازار دارویی 23 کشور اتحادیه اروپا و بررسی های انجام گرفته در سطوح آژانس ها و دستگاه های نظارتی بین المللی و احراز مشکل کیفی و وجود ناخالصی پیش بینی نشده در ماده اولیه تولیدی والزارتان شرکت Zhejiang Huahai کشور چین، این دارو از سطح داروخانه ها جمع آوری شد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فسا افزود: داروی اغلب شرکت های تولیدی ایران از سلامت کافی برخوردار است و با توجه به اطلاع رسانی به داروخانه ها، موارد ناسالم جمع آوری شده است.
وی اضافه کرد: جمع آوری داروی ضد فشار خون والزارتان تولیدی شرکت های حکیم، جالینوس، داروپخش، ابوریحان، اوه سینا، پورسینا و شرکت داروسازی دکترعبیدی،از داروخانه ها جمع آوری شده است.
این مقام مسوول از مصرف کنندگان درخواست کرد از مصرف داروی والزارتان تولیدی شرکت های ذکر شده خودداری و برای تغییر دارو به پزشک یا داروساز مراجعه کنند.
وی بیان کرد: بررسی منظم داروها و جمع آوری موارد ناسالم احتمالی از سطح عرضه، یک روند عادی در تأمین سلامت دارویی کشورهاست و در مورد داروی والزارتان نیز مصرف کنندگان می توانند بدون نگرانی، داروی جایگزین خود را از داروخانه ها خریداری کنند.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.