به گزارش ایرنا مشاور استاندارفارس در امور بانوان در این نشست اعلام کرد: طرح تاب آوری اجتماعی زنان سال 96 در تمام استان ها برگزار شد که این طرح در فارس با استقبال ویژه ای همراه بود و بر همین اساس در سال جاری با برخی ابتکارات و به صورت وسیع انجام خواهد شد.
سیده معصومه دستغیب تعداد شرکت کنندگان در دوره تاب آوری اجتماعی زنان را سال گذشته 200 نفر از مشاوران مراکز مشاوره شهر شیراز در 16ساعت کارگاه آموزشی برشمرد و افزود: از این تعداد 30 نفر از مشاوران وارد دوره آموزشی 32ساعته شدند و پس از آن در مراکز آموزشی، خانه محله ها و فرهنگسرا ها به 10هزار نفر طی 200 ساعت آموزش داده اند.
مشاور امور بانوان استانداری فارس با بیان اینکه در سال جاری 30 نفر تحت نظر امور بانوان استانداری در زمینه تاب آوری اجتماعی زنان آموزش خواهند دید بیان داشت : براساس پیش بینی ها نیمی از این افراد از خیریه ها خواهند بود و با مشارکت سازمان بهزیستی و هلال احمر وسعت آموزش در استان به صد نفر افزایش می یابد.
دستغیب موضوع کارآفرینی را مساله ای مهم و مورد توجه معاونت زنان ریاست جمهوری و وزارت کشور خواند و افزود : در فارس نیز با توجه به تعداد بسیار زنان تحصیل کرده بیکار، این موضوع در دستور کار اتاق بازرگانی، شرکت شهرک های صنعتی، اداره کل صنعت، معدن و تجارت و اداره کار و رفاه اجتماعی در قرار گرفته است.
دستغیب از اجرای طرح آموزش کارآفرینی تحت نظر معاونت زنان ریاست جمهوری طی تفاهم نامه با بنیاد کار آفرینی و توسعه در کشور سخن گفت و اعلام کرد : سهمیه هر استان برای آموزش در این دوره صد نفر است اما نظر به استقبال گسترده زنان فارس از این دوره آموزشی و باتوجه به رتبه نخست استان فارس در آموزش کارآفرینی به زنان، این ظرفیت به 350 نفر افزایش یافته است که 250 نفر از آنان با هماهنگی شرکت شهرک های صنعتی و اتاق بازرگانی در دوره های ویژه ای حضور می یابند.
معاون امور بانوان و خانواده استانداری فارس با اشاره به افزایش تعداد زنان زندانی جرائم غیر عمد که به دلیل بی اطلاعی از فضای کسب و کار راهی زندان شده اند بر اهمیت آموزش در این حوزه تاکید کرد و گفت : برخی زنان دانشگاهی تحصیل کرده و زنان سرپرست خانوار وارد عرصه هایی شده اند که برایشان قابل پیش بینی نبوده است.
وی بیان کرد: دوره های کار آفرینی در نیمه دوم مرداد ماه در کل استان برگزار می شود.
همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در این نشست با تاکید بر ضرورت ورود مبحث عملیاتی و اجرایی در حوزه اشتغال بانوان گفت:علاوه بر پرداختن به کار علمی و مطالعاتی در هر بخش و نیاز به فعالیت دانشگاه ها در این زمینه باید در زمینه فعالیت عملی و ثمر بخش در این حوزه اقدام کرد.
هادی پژوهش جهرمی با بیان اینکه نیمی از جمعیت استان را زنان تشکیل می دهند بیان داشت: از این جمعیت دو میلیون و پانصد هزار نفری دستکم 500هزار نفر به آموزش در حوزه کار آفرینی نیاز دارند.
وی بیان داشت : استقبال 100 نفری از این طرح در کمیت عدد قابل توجهی نیست زیرا استان بسیار وسیع است و مشکلات اقتصادی خود را نشان داده است.
وی بر ضرورت بهره‌گیری از تجربه کشور های در حال توسعه در تاسیس صندوق های کارآفرینی تاکید کرد.
پژوهش همچنین اظهار داشت : پس از اجرایی کردن طرح های آموزشی باید از محل اعتبارات پیش بینی شده از شرکت کنندگان در این دوره ها حمایت های لازم صورت گیرد.
معاون استاندار فارس همچنین به اهمیت سالم سازی جامعه برای جلوگیری از اعتیاد زنان و دختران اشاره کرد و بیان داشت : این موضوع باید از کانال ورزش و امور جوانان پیش رفت افزون بر این پس از ترک معتادان متجاهر در مرکز ماده 16 آنان را به سامان رساند و پس از ترک آنان را رها نکرد.
7375 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.