رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پنجشنبه در حاشیه افتتاح این طرح به خبرنگار ایرنا گفت: این مرکز در فضایی به وشعت 800 مترمربع و با اعتبار 12 هزار میلیارد ریال احداث شده است.
دکتر علی بهادر افزود: این مرکز، کار خدمات رسانی به حدود 40 هزار نفر از جمعیت شهرستان آباده را بر عهده دارد و افزون بر حضور پزشک خانواده و مراقب سلامت، خدمات کارشناس مامایی، کارشناس تغذیه، کارشناس بهداشت محیط و خدمات واکسیناسیون نیز در این مرکز ارایه می شود.
وی ادامه داد: ایجاد زیرساخت های راه اندازی پرونده الکترونیک سلامت برای مراجعان، حضور دندانپزشک و کارشناس بهداشت روان از دیگر خدمات پیش بینی شده برای این مرکز است.
بهادر بیان کرد: ارایه خدمات در مراکز جامع سلامت از جمله اهداف طرح تحول سلامت و به عنوان تلاشی دیگر در دستیابی به اهداف بسته های خدماتی این طرح است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در حاشیه این مراسم ضمن گفت و گو با کارکنان این مرکز، بر تلاش آنان بر اساس اهداف طرح تحول نظام سلامت، با پوشش فعالانه خدمات و محوریت موضوع پیشگیری، تاکید کرد.
همچنین در ادامه سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شهرستان آباده و با حضور وی، باند بالگرد اورژانس هوایی این شهرستان افتتاح و عملیات ساخت آشیانه و ساختمان کادر پرواز اورژانس هوایی این منطقه نیز آغاز شد.
شهرستان آباده در فاصله 274 کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای سفری 2 روزه به استان فارس، صبح امروز (پنجشنبه) وارد شیراز شد. در نخستین روز از سفر وی به این استان و با حضور او، بیمارستان 10 تختخوابی کامفیروز مرودشت به بهره برداری رسید و
عملیات اجرایی احداث بیمارستان 300 تختخوابی سید الشهداء (ع) شهرستان اقلید نیز آغاز شد.
بهره برداری از بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا(س) کوار، مرکز جامع سرطان و مرکز قلب در شهرستان های دیگر فارس از دیگر برنامه هایی است که برای سفر وزیر بهداشت به این استان پیش بینی شده است.
6113 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.