به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در سالن آیت الله دستغیب حرم شاهچراغ (ع) اظهار داشت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب تأکید موکد دارند، خدمت کریمانه باید در بحث آسیب های اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.
وی با تأکید بر اجرای برنامه دهه کرامت با رویکرد خدمات رسانی بی منت گفت: امامزادگان و بقاع متبرکه ظرفیت های مناسبی به دلیل مردم محور بودنشان برای تبدیل شدن به قطب های فرهنگی کشور هستند.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: شادی ارزشمند است اما این شادی نباید لحظه ای باشد باید به سمت شادی باکیفیت در ارائه خدمات رسانی بی منت برویم.
35 نفر عضو شورای هماهنگی برگزاری دهه کرامت هستند که هدفشان ترویج شادی و نشاط اسلامی در قالب های پسندیده است و فارس جایگاه ویژه ای در بین دیگر استان ها دارد که به دلیل جوهره دینی، ادبی و فرهنگی است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه شادی حقیقی موجب رضایتمندی است گفت:انسان شکاک و ناراضی نمی تواند شاد باشد، رضایتمدی شادی را ایجاد می‌کند.

** برخی نشاط ها درجامعه مورد غفلت قرار گرفته است
همچنین نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: جامعه دچار مردگی شده که دهه کرامت باید در روح جامعه بدمد و پاسخی بر فتنه دشمنان باشد.
آیت الله لطف الله دژکام با بیان اینکه دهه کرامت از ظاهر گذر کرده و در حال عمق پیدا کردن است، افزود: برنامه های این دهه برای تثبیت نظام اسلامی و عزت بخشی به این نظام صورت می گیرد.
امام جمعه شیراز با اشاره به آیاتی از سوره انفال بیان کرد:برخی دعوت ها، دعوت به زنده شدن است، ممکن است حال مردگی در جامعه ایجاد شده باشد اما دهه کرامت باید روح حیات را در جامعه بدمد و خدمت کریمانه مقدمه ای بر این مقوله است.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه برخی نشاط ها در جامعه مورد غفلت قرار گرفته ادامه داد:در دهه کرامت باید شادی عاقلانه مورد توجه قرار گیرد.
آیت الله دژکام با تاکید بر لزوم ایجاد ارتباط جامعه از کودکی با ائمه بیان کرد: با جدایی از اهل بیت (ع) نشاط از بین می رود و باید بپذیریم جان همه ما اهل بیت (ع) هستند. این پیوند را باید در دهه کرامت تقویت کرد تا برنامه ها را به جای گزارش صرف به مرحله اجرا برسانیم.
وی با اشاره به اجرای برنامه هنرمندانه برنامه ها برای جذب اقشار جامعه بیان کرد: دشمنان را حواله امام رضا (ع) می کنیم، دهه کرامت بسته پاسخگویی به دشمن است.
دهه کرامت از اول تا 11 ذیقعده فاصله زمانی میلاد امام رضا(ع) تا تولد حضرت فاطمه معصومه(س) خواهر گرامی این امام نامگذاری شده که امسال مصادف با 24تیر تا سوم مرداد است.
در این دهه همچنین بیست و نهم تیر (ششم ذیقعده) روز بزرگداشت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) نامگذاری شده است.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.