دارا کیانی یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود:این آمار مربوط به سال 96 است که حدود 70 درصد از کسانی که به شهرداری های استان مراجعه کردند از پاسخگو نبودن پرسنل و رعایت نشدن حقوق شهروندی در این مجموعه گلایه داشتند و ناراضی بودند.
وی بیان کرد:به این 47 هزار پیام شکایت از ادارات و دستگاه های مختلف که در سامانه 111 ثبت شده که خواسته های قانونی داشته اند رسیدگی و حقوق ضایع شده افراد به آنها برگردانده شد.
وی ادامه داد: بازدید سرزده استاندار فارس از شهرداری ها،سازمان تامین اجتماعی،مراکز درمانی و اداراتی که بیشترین مواجهه را با مردم دارند و گلایه هایی نیز از عملکرد آنها وجود دارد در دستور کار ویژه قرار داده شده است.
کیانی گفت:محوری ترین سیاست استانداری فارس تکریم ارباب رجوع،رعایت حقوق شهروندی و عملکرد ادارات براساس وظایف محوله به آنهاست و استاندار از بدو ورود به فارس پیگیر محقق شدن این اهداف بوده و ماموریت هایی را نیز در این باره به دفتر بازرسی استانداری محول کرد که این دستورات به جد دنبال می شود.
کیانی افزود: استاندار فارس تصمیم گرفته شخصا بصورت سرزده به ادارات این استان مراجعه کند و از نزدیک شاهد نحوه رسیدگی به امور مردم باشد که اولین بازدید از این دست هفته گذشته از اداره کل استاندارد فارس صورت پذیرفت.

**ادارات هر هفته منتظر بازدید سرزده استاندار فارس باشند
مدیرکل دفتر بازرسی ،مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری فارس با اشاره به تداوم این کار و ابلاغ دستور استاندار فارس مبنی بر بازدید سرزده هفتگی و یا حداکثر دو هفته یک بار از ادارات این استان،اظهار کرد:براساس این ماموریت اسماعیل تبادار استاندار فارس به صورت سرزده از ادارات بازدید می کند و از نزدیک شاهد نحوه رسیدگی به کار ارباب رجوع خواهد بود و همچنین نظرات مردم را نیز در این باره دریافت می کند.
وی بیان کرد: در نهایت روند رسیدگی به امور مردم در هر اداره با استانداردهای موجود مقایسه و ارزیابی خواهد شد.
کیانی بر رسیدگی و کنترل شکایات مردمی از ادارات که در بازدید سرزده ناظران اداره کل بازرسی محرز و یا در سامانه 111 ثبت می شود به صورت هفتگی تاکید کرد.

**شکایت از ادارات در سامانه 111
مدیرکل دفتر بازرسی ،مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری فارس خطاب به اهالی این استان گفت: مردم می توانند در صورت بروز تخلف از جانب کارکنان تمام ادارات دولتی،شکایت خود را در سامانه 111 ثبت و کد رهگیری دریافت کنند و مطمئن باشند که به تمام شکایت های آنها در کوتاه ترین زمان ممکن رسیدگی خواهد شد.

**چهارمین ملاقات عمومی استاندار فارس
وی بیان کرد:چهارمین ملاقات عمومی استاندار فارس با مردم یکشنبه هفته جاری سوم تیر 97 برگزار خواهد شد که 200 نفر از اهالی این استان در این جلسه با استاندار فارس و معاونان وی ملاقات می کنند و مشکلاتشان را با آنها در میان می گذارند.
مدیرکل دفتر بازرسی ،مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری فارس افزود: تبادار استاندار فارس شخصا هر 10 روز یکبار در محل سامانه 111 حضور می یابد و به مسائل و مشکلات اهالی این استان را از نزدیک پیگیری می کند.
9873 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.